درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 3729908
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات کشوری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: دانش آموزان این استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در رشته های پژوهشی، موفق به کسب 10 رتبه کشوری شدند.

درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات کشوری قرآن

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسن ‌آقا یوسفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که شامل رشته های احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و تفسیر قرآن کریم بود، استان همدان جزو پنج استان برتر کشور معرفی شد.
وی در تشریح رتبه های کسب شده توسط دانش آموزان استان گفت: در رشته احکام عطیه وفایی رتبه اول و زهرا ابراهیم خانی رتبه چهارم را به دست آوردند و محدثه حاجیلو رتبه اول رشته انشای نماز و زهرا دباغی رتبه دوم رشته تفسیر را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: در رشته صحیفه سجادیه تهمینه کریم ‌نسائی رتبه سوم و هستی باقرپور رتبه پنجم را کسب کردند و رتبه دوم رشته احکام به سید محسن حسنی حلم تعلق گرفت.
وی اضافه کرد: در انشای نماز، محمد حسین میرزایی رتبه اول، متین حسینی رتبه دوم و امیر حسین ذوقی رتبه چهارم را به دست آوردند.
گفتنی است؛ بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور از 12 تیرماه در بخش پسران و 17 تیرماه در بخش دختران آغاز شد و هر یک به مدت چهار روز ادامه داشت.
انتهای پیام

captcha