مساجد فعال و انقلابي بايد معرفي شوند
کد خبر: 3729931
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
حجت الاسلام رفيعي:

مساجد فعال و انقلابي بايد معرفي شوند

گروه اجتماعی ــ استاد برجسته حوزه علميه قم با اشاره به هدف از برگزاري اين جشنواره گفت: جشنواره چله سرو با هدف تبيين استانداردهاي مسجد فعال و انقلابي و همچنين شناسايي و معرفي الگويي مساجد انقلابي برگزار مي شود.


به گزارش ایکنا از قم؛ حجت الاسلام و المسلمين ناصر رفيعي جمعه شب در آيين رونمايي از پوستر فراخوان 40 مسجد شاخص کشور که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد گفت: در اين طرح قرار است مساجد شاخص کشور معرفي شوند که مي تواند طرح موفق و ارزشمندي باشد.
وي بيان داشت: به کوري چشم دشمنان، اين انقلاب چهل سال است که با قدرت به جلو پيش مي رود و دشمنان را مايوس کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر رفيعي تصريح کرد: دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره مي گفتند که انقلاب در آينده نزديک از بين مي رود اما شاهد هستيم که با لطف خداوند اين انقلاب همانند يک سرو مقتدر و با استقامت در حال رشد و پيشرفت است.
استاد برجسته حوزه علميه قم با اشاره به هدف از برگزاري اين جشنواره گفت: جشنواره چله سرو با هدف تبيين استانداردهاي مسجد فعال و انقلابي و همچنين شناسايي و معرفي الگويي مساجد انقلابي برگزار مي شود.
وي تاکيد کرد: مسجد کانون است و در صدر اسلام هم همواره اين جايگاه در مساجد بوده است که اميدواريم اين جايگاه در مساجد همواره حفظ شود و از طريق اين جشنواره شاخص ها تبيين و مساجد الگو نيز معرفي شوند.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر رفيعي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حکمت 299 نهج البلاغه گفت: حضرت علي(ع) در اين حکمت مي فرمايند که اگر سختي بر من حاکم شود دو رکعت نماز مي خوانم که با اين عبارت در حقيقت حضرت به ما مي فرمايند که اگر در زندگي مشکل پيش آمد با خواندن دو رکعت نماز به آرامش خواهيم رسيد.
وي همچنين به ريشه هاي غم و اندوه اشاره کرد و گفت: برخي احساس هاي غلط موجب اين امر مي شود که احساس گناه، احساس پوچي داشتن، احساس ناکارآمدي و... از جمله آنهاست.
استاد برجسته حوزه علميه قم تصريح کرد:  انسان مي تواند براي از بين بردن اين احساس ها از ذکر لاحول ولاقوه الابالله بايد استفاده کرد و همچنين بايد همواره حسن ظن به خداوند داشته و راضي به رضاي الهي باشيم.

انتهای پیام

captcha