مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند
کد خبر: 3729984
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند

گروه فعالیت های قرآنی- مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه همواره فضای قرآن را زنده نگاه دارید گفت: مسئولین حوزه قرآن و برخی نهاد‌های فرهنگی در استان، با اهتمام ویژه باعث حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی- قرآنی باشند.

مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، شنبه 23 تیر ماه در آئین اختتامیه محفل انس با قرآن اظهار کرد: امروزه نگاه مردم به شهرداری بیش از آنگه رویکرد خدماتی و عمرانی داشته باشد رویکرد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی، ترویج قرآن در جامعه است افزود: فعالیت‌های فرهنگی شاخص شهرداری، توجه به فعالیت‌های دینی و در این حوزه، فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: انسان نسبت به قرآن سه وظیفه خطیر تلاوت، تدبر و عمل دارد، همانگونه که ائمه اطهار نیز فرمود‌اند: تا جایی که برای آدمی مقدور است به تلاوت قرآن اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: آیات بسیاری در خصوص تدبر در قرآن و عمل به آن ذکر شده است، حیات و ممات انسان در گرو احیا قرآن است، آموزه‌های قرآن باید در ابعاد مختلف زندگی انسان جاری و ساری باشد.

وی ابراز کرد: وجود میلیون‌ها پرونده قضایی در دادگاه نشان از عدم عمل به آموزه‌های قرآن است، اگر امروز در جهان اسلام شاهد تسلط کشور غاصبی همچون اسرائیل بر خاورمیانه و کشور‌های حاشیه عمان هستیم به دلیل عدم عمل، کشو‌های اسلامی به آیه نفی سبیل است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه همواره فضای قرآن را زنده نگاه دارید گفت: مسئولین حوزه قرآن و برخی نهاد‌های فرهنگی در استان، با اهتمام ویژه باعث حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در فرهنگ سرا‌ها و مراکز فرهنگی قرآنی باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز بیان کرد: هر اندازه که ارتباط و انس کودکان و نوجوانان با قرآن افزایش یابد نه تنها آیات قرآن با خون و گوشت او عجین می‌شود بلکه نیز جامعه وضعیت رو برو رشدی خواهد داشت.

وی افزود: نباید قرآن را محصور به مسجد، مراسم ترحیم و مناسبت‌های مذهبی دینی خاص بدانیم بلکه باید جهت زندگی ما قرآنی باشد به گونه ای که آموزه‌های آن در تمام زوایای زندگی انسان قابل حس باشد.

 انتهای پیام

 

captcha