81 درصد مردم سیستان‌ و بلوچستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند
کد خبر: 3730494
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد:

81 درصد مردم سیستان‌ و بلوچستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

گروه اجتماعی- مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح کارت هوشمند ملی در سال ۹۱ تاکنون، از جمعیت حدود یک و نیم میلیونی بالای 15 سال استان، یک میلیون و 279 هزار نفر یعنی چیزی در حدود ۸۱ درصد از کل مشمولان در سامانه ثبت نام کرده و کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

81 درصد مردم سیستان‌وبلوچستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح کارت هوشمند ملی در سال ۹۱ تاکنون، از جمعیت حدود یک و نیم میلیونی بالای 15 سال استان، یک میلیون و 279 هزار نفر یعنی چیزی در حدود ۸۱ درصد از کل مشمولان در سامانه ثبت نام کرده و کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: بحمدالله ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با کمترین نیروی انسانی در سال گذشته توانسته است در بین 31 استان، رتبه اول در پوشش حداکثری کارت هوشمند ملی را کسب کند؛ همچنین تعداد ۵۹۹ هزار و ۴۷۶ نفر درخواست جهت اخذ کارت هوشمند ملی در سطح استان ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: با توجه به اینکه خدمات دستگاه‌های اجرایی در سال جاری با ارائه کارت هوشمند ملی صورت خواهد گرفت و از طرفی اعتبار کارت‌های شناسایی قبلی به اتمام رسیده است، فلذا از هم‌استانی‌هایی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند درخواست می‌شود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی افزود: ثبت نام برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir صورت می‌گیرد و تمامی افراد بالای 15 سال می‌توانند در هر نقطه که دسترسی به اینترنت دارند، نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
دهمرده بیان کرد: هم اکنون در 69 ایستگاه با ظرفیت روزانه بیش از 4 هزار و 300 نفر قادر به ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان هستند.
مدیرکل ثبت احوال استان افزود: با توجه به صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از یک ماه، برای شهروندانی که کارت هوشمند ملی صادر و پیامک ارسال شده و یا بیش از 3 هفته از زمان ثبت نام آنان می‌گذرد، جهت تحویل یا تعیین وضعیت ثبت نام خود به ایستگاه مورد نظر مراجعه کنند، زیرا در صورت عدم مراجعه در بازه زمانی مشخص جهت تحویل، کارت باطل شده و باید از ابتدا فرآیند ثبت نام را طی کنند.

انتهای پیام

captcha