طرح توسعه مشاغل خانگی فرصتی مناسب برای افراد جویای کار است
کد خبر: 3730743
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

طرح توسعه مشاغل خانگی فرصتی مناسب برای افراد جویای کار است

گروه اجتماعی- معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه سقز طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت بزرگ برای جوانان و افراد جویای کار شهرستان دانست و خواستار ثبت‌نام حداکثری از متقاضیان شهرستان در این طرح شد.

طرح توسعه مشاغل خانگی فرصتی مناسب برای افراد جویای کار است

به گزارش ایکنا از کردستان، فریبرز اولیائی، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه سقز دیروز، 25 تیرماه در کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت بزرگ برای جوانان و افراد جویای کار شهرستان دانست و خواستار ثبت نام حداکثری از متقاضیان شهرستان در این طرح شد.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های سطح شهرستان آمادگی دارند که برای اجرایی شدن این طرح در شهرستان و اشتغالزایی مردم منطقه همکاری لازم داشته باشند.
مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان و مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی کردستان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: توانمندسازی و اتصال به بازار مهم‌ترین خصوصیت الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خویش را به راحتی به فروش برسانند.
وی افزود: در این راستا تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه‌های اینترنتی وصل می‌شوند تا بتوانند محصولات خویش را از این طریق به فروش برسانند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: در بخش اتصال به بازار به دنبال راه اندازی بازارچه‌های محلی هستیم تا تولیدکنندگان مشاغل خانگی از این ظرفیت هم استفاده کرده و محصولات خویش را عرضه کنند.
وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی، بیان کرد: جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد کرد متقاضیان را مهیای راه اندازی کسب و کار خانگی کنند.
آوج به عناوین رشته‌های اولویت‌دار در استان اشاره و بیان کرد: کلاش بافی، گلیم بافی، قالی‌بافی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستار (کتاب، مقاله و ...) صنایع چوبی، زیورآلات و مصنوعات چرمی از رشته‌های اولویت‌دار در استان معرفی‌شده است.
وی اعلام کرد: از کلیه متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق استان‌ها و مشاغل مورد نیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در ادامه به شرایط متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل 18 سال سن، ساکن استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کار سه شرط اولیه برای ثبت نام در این طرح اعلام شده است.
وی در پایان یادآور شد: کلیه متقاضیان پس از احراز شرایط لازم است در کلاس‌های آموزشی، مهارتی مورد نظر و مشاوره‌ای شرکت کنند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه جلسه روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، بهزیستی و مسئول سرمایه‌گذاری شهرداری سقز به طرح سؤالات و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام

captcha