آمادگی شورای دمکراتیک برای مذاکره با دولت سوریه
کد خبر: 3730766
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

آمادگی شورای دمکراتیک برای مذاکره با دولت سوریه

گروه بین‌الملل ـ نهاد موسوم به شورای دمکراتیک سوریه از بررسی تشکیل ائتلافی به نمایندگی از ساکنان مناطق تحت سیطره خود در شمال سوریه به منظور آمادگی برای مذاکرات احتمالی با دولت این کشور خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، نهاد موسوم به شورای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، از آمادگی خود برای مذاکرات احتمالی با دولت سوریه خبر داد.

این شورا، با برگزاری کنفرانسی در شهر «الطبقه» واقع در غرب استان «رقه» سوریه که با حضور 240 شخصیت از جمله مسئولین مناطق تحت کنترل کردها و نمایندگان گروه‌های معارض داخل سوریه در حل برگزاری است، از احتمال مذاکره مستقیم با دولت سوریه خبر داد. 

حکمت حبیب، عضو هیئت رئیسه شورای دمکراتیک سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از اهداف این کنفرانس تشکیل ائتلافی برای مذاکره با دولت سوریه است.

وی افزود: این ائتلاف نمایندگان همه مناطق خودگردان و مناطق تحت سیطره نیروهای دمکراتیک سوریه و همچنین رقه، دیرالزور و منبج است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال 2011 گروه‌های کرد توانسته‌اند بر مناطق وسیعی از شمال و شمال شرق این کشور سیطه یابند و در آنها حکومت خودگردان ایجاد کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مساحت مناطق تحت کنترل کردها را 27 درصد از مساحت کل سوریه اعلام کرد که چاه‌های مهم نفتی را نیز شامل می شود، اما نیروهای دولت سوریه توانستند 60 درصد از این مناطق را پس بگیرند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ماه می گذشته در ارتباط با مناطق تحت سیطره نیروهای دمکراتیک سوریه گفت: ما در ابتدا باب مذاکرات را باز کرده‌ایم زیرا بیشتر این نیروها سوری هستند اما اگر این مذاکرات انجام نشود به آزادسازی این مناطق با استفاده از قدرت پناه می‌بریم. ما خواه با حضور آمریکایی ها و خواه بدون حضور آنها تنها دو انتخاب داریم.

به دنبال این سخن شورای دمکراتیک سوریه آمادگی خود برای انجام مذاکرات بدون هیچ شرطی را اعلام کرد.

انتهای پیام

 

captcha