تفکرات نادرست از جایگاه بانوان در جامعه باید حذف شود
کد خبر: 3731049
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

تفکرات نادرست از جایگاه بانوان در جامعه باید حذف شود

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: از دیرباز یک تفکر نادرست از جایگاه زنان شکل گرفته که ریشه آن از جاهلیت شروع شده و تا به امروز ادامه دارد و آن جایگاه پایین‌تر دختران نسبت به مردان است که باید این تفکرات نادرست در جامعه حذف شود.

تفکرات نادرست از جایگاه بانوان در جامعه باید حذف شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست دختران موفق با که به مناسبت روز دختر امروز، 26 تیرماه در سالن جلسات مجتمع نور استان برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور در جمع جوانان یکی از بهترین و مفیدترین جلسات برای هر مسئولی است، اظهار کرد: برگزاری نشست، همفکری و هم افزایی با جوانان یک ضرورت برای مدیران است.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نشست دختران موفق بیان دیدگاه های جوانان است، افزود: جایگاه دختران در جامعه و بین خانواده‌ها از موضوعات امروزی جامعه ماست و باید جایگاه دختران در جامعه جهانی، کشوری و استانی مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: از دیرباز یک تفکر نادرست از جایگاه زنان شکل گرفته که ریشه آن از جاهلیت شروع شده و تا به امروز ادامه دارد و این تفکر این است که دختران جایگاه پایین‌تری از مردان دارند.
وی اعلام کرد: امروزه که عرصه گفتمان و گفتگو بوده وجود این تصورات و تفکرات غلط مایه ننگ است چراکه اسلام جایگاه والا و متعالی برای زنان قائل است.
حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: با نگاهی به جامعه خودمان متوجه خواهیم شد اگر چه برای رفع این دیدگاه کار فرهنگی زیادی صورت گرفته اما متاسفانه همچنان این نگاه بر جامعه ما حاکم است.
وی با تأکید بر اینکه باید برای رفع این دیدگاه بر زنان جامعه تلاش شود، بیان کرد: متاسفانه هنوز در بسیاری از خانواده ها دختران مورد تبعیض قرار گرفته و حقی برای آنها قائل نیستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: تربیت دختران دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد و دختران امروز و مادران فردا باید این مهم را در نظر داشته باشند که با این دیدگاه به دختران نسل آتی نگاه نکنند و برای حذف آن تلاش کنند.
وی افزود: گروهی از مبلغان دینی نواندیش و شبه‌روشن فکر با دیدگاه عوامانه این تفکرات غلط و برداشت های نادرست خود را از دین به نام خدا و پیامبر به مردم قالب می‌کنند که باید با یک دید مثبت و بیان درست از آیات و احادیث جایگاه زنان و دختران را در جامعه ارتقا داد.
انتهای پیام

captcha