جهت‌دهی مبحث اقتصاد هنر به‌سمت احترام به اصل هنر
کد خبر: 3731180
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

جهت‌دهی مبحث اقتصاد هنر به‌سمت احترام به اصل هنر

گروه فرهنگی ـ یک فعال هنری لرستان با بیان این‌که هنرمند باید با خیال آسوده و تفکری آزاد به خلق آثار هنری بپردازد، افزود: مبحثی به نام اقتصاد هنر وارد محافل و گپ‌های هنری شده است که اگر در چارچوب و احترام به اصل هنر به کار گرفته شود بسیاری از مشکلات هنرمندان مرتفع می‌شود‌.

جهت‌دهی مبحث اقتصاد هنر به‌سمت احترام به اصل هنر

به گزارش ایکنا از لرستان، رامین صادقی، از فعالان هنری لرستان امروز، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نیاز است یک هنرمند با خیال آسوده و تفکری آزاد به خلق آثار هنری بپردازد، اظهارکرد: هنر روح خلاقانه‌ای است که به‌واسطه لطف ایزد منان به آدمیان اهدا می‌شود و با اندکی تأمل می‌توان دریافت که هنر اکتسابی نیست چراکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت با بهترین مهارت فقط می‌توان هنر ذاتی را پرورش داد اما اصل هنر همان است که از ابتدا متولد می‌شود.
وی ادامه داد: اما در این میان بحثی که محل مناقشه صاحب‌نظران است این بوده که چگونه می‌توان این هنر را در خدمت تعالی و پیشرفت بشر به کار گرفت؛ بر هیچ کسی پوشیده نیست که شماری از هنرمندان با قدر ندانستن هنر خود به بیراهه می‌روند و عده‌ای دیگر هم هنر را جز برای خلق زیبایی هویت انسانی نمی‌خواهند.
صادقی اضافه کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی برای پویایی هنر انسانی و مقابله با ابتذال و هنر باید راهی برای معیشت هنرمندان نیز وجود داشته باشد، تا هنرمند با خیال آسوده و تفکری آزاد به خلق آثار هنری بپردازد.
این فعال هنری افزود: برای رسیدن به این هدف مبحثی به نام اقتصاد هنر در چند سال گذشته وارد محافل و گپ‌های هنری شده است که اگر در چهارچوب و احترام به اصل هنر به کار گرفته شود بسیاری از مشکلات هنرمندان را مرتفع می‌کند‌.
وی گفت: هرچند در سال‌های گذشته صندوق‌های اعتباری و حتی بیمه هنرمندان تلاشی کردند و در مسیر رفع مشکلات هنرمندان گام برمی‌دارند اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم در شرایط کنونی این قبیل اقدامات سطحی حتی مرهمی بر زخم‌های عمیق اقتصادی هنرمندان نیست.

 

انتهای پیام

captcha