موقوفات قرآنی جوابگوی گستره فعالیت‌های این حوزه نیست
کد خبر: 3731648
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

موقوفات قرآنی جوابگوی گستره فعالیت‌های این حوزه نیست

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح‌های عمومی قرآنی که مورد استقبال مردم بوده نیازمند منابع ویژه مالی است، گفت: موقوفات قرآنی جوابگوی گستره فعالیت‌های قرآنی نیست.

 موقوفات قرآنی جوابگوی گستره فعالیت‌های این حوزه نیست
حجت‌الاسلام محمداحمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص استقبال مردمی از برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مسابقات قرآن کریم و همچنین کلاس‌های طرح حفظ قرآن جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است.
وی افزود: از آنجا که اعتبارات کافی در خصوص کلاس‌های طرح وجود ندارد و گاهأ حق‌الزحمه مربیان نیز به تأخیر می‌افتاد، طبق سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شد تا جبران این نقیصه از مشارکت قران‌آموزان نیز برای تأمین اعتبارات استفاده شود که البته مبلغ بالایی نیست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی طرحی برای عموم مردم اجرا شود نیازمند منابع ویژه برای تأمین اعتبارات است و اگر چنین اعتباری از سوی مسئولان در نظر گرفته شود آماده برگزاری این طرح‌ها به صورت کاملأ رایگان هستیم.

 اعتبارات اندک حوزه قرآنی صرف مناطق محروم می‌شود
وی اظهار کرد: اندک اعتباراتی که برای اجرای طرح‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده برای مناطق محروم و اشخاص کم بضاعت و بی بضاعت استفاده می‌شود تا به خاطرعدم تمکن مالی از حضور در این کلاس‌ها محروم نشوند.
احمدزاده، در خصوص دریافت هزینه از شرکت کنندگان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، بیان کرد: دولت الکترونیک هزینه‌بر است و از آنجا که کلیه مراحل ثبت نام مسابقات قرآن به موسسات قرآنی واگذار شده و به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا هزینه مقدماتی و خدمات عمومی از متسابقان دریافت می‌شود.

ترویج و توسعه موقوفات قرآنی یک ضرورت است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از آنجا که نیت موقوفات قرآنی متفاوت بوده و شامل دامنه وسیعی از نیات و اجرای نیت واقف در همان حوزه مربوطه است لذا این موقوفات به عنوان منبع مالی جوابگوی گستره فعالیت‌های قرآنی نیست.
وی عنوان کرد: با توسعه فعالیت‌های قرآنی باید موقوفات قرآنی با نیت مربوط به حوزه فعالیت‌های قرآنی توسعه یابد تا برای تأمین اعتبارات دچار کمبود نشویم.
انتهای پیام

captcha