وجود ۵۰۰ ملک وقفی مخروبه در کرمان با قابلیت تجاری
کد خبر: 3732966
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
تدینی اعلام کرد:

وجود ۵۰۰ ملک وقفی مخروبه در کرمان با قابلیت تجاری

گروه اجتماعی - مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه موقوفات این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری هستند، گفت: قریب به ۵۰۰ ملک مخروبه در استان کرمان داریم که هرکدام استعداد یک ظرفیت سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه اقتصادی را دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 2 مرداد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید بنیاد توسعه و عمران موقوفات کرمان با حضور مدیر عامل بنیاد موقوفات کشور ضمن تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم وقف، پشتوانه اقتصادی دین می‌باشد افزود: موقوفات زیادی در سالهای متمادی با نیت ترویج دین و برنامه های مذهبی وقف شده اند اما امروز به دلیل عدم توجه چیزی جزء املاک مخروبه از آنها برجای نمانده است.
وی تصریح کرد: روایت داریم در وقف باید به گونه ای عمل شود که اگر واقف زنده شد، نتواند ملکش را تشخیص دهد و از همین منظر مسئله احیاء و رونق دادن موقوفات یک اصل مهم در زنده کردن نام واقف و اجرای نیت وقف می باشد .
مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان کرمان بیان کرد: باید نگاه اقتصادی در حوزه موقوفات به جایی برسد که هیچ ملکی بلا استفاده نباشد و بتواند ضمن خدمت به جامعه تولید ثروت و شغل کند.
وی در همین راستا به مخروبه بودن بیش از ۵۰۰ ملک با قابلیت تجاری در کرمان اشاره کرد و گفت: هر کدام از این املاک موقوفه به تنهایی استعداد یک ظرفیت سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه اقتصادی را دارند.
مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان کرمان ضمن قدر دانی از زحمات مدیریت قبلی بنیاد توسعه کرمان به جهت ساخت پروژه های مهم اقتصادی در موقوفات این استان تصریح کرد: اوقاف به عنوان متولی وظیفه دارد از هر گونه ضربه و خسارات به املاک موقوفه جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام تدینی گفت: در راستای رویکرد اقدامات سازمانی مهم اوقاف این اداره کل با تشکیل دو قرارگاه فرهنگی و قرارگاه اقتصادی فعال در استان برنامه های خود را مدیریت و اجرا می کند.
انتهای پیام

captcha