قانون کشور یهود به مرحله اجرا نخواهد رسید/ نقش مصر و سعودی‌ها در مشروعیت‌بخشی نژادپرستی صهیونیست‌ها
کد خبر: 3733375
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
حسین شیخ‌الاسلام:

قانون کشور یهود به مرحله اجرا نخواهد رسید/ نقش مصر و سعودی‌ها در مشروعیت‌بخشی نژادپرستی صهیونیست‌ها

گروه سیاسی ــ مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه قانون کشور یهود، فراتر از نژادپرستی است، گفت: تصویب این قانون بدون تردید به یک خیزش عمومی در داخل و خارج فلسطین درباره موضوع قدس و حق بازگشت آواره‌ها بدل خواهد شد و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به راحتی از تبعات این اقدام نژادپرستانه عبور کنند.

به گزارش ایکنا؛ پارلمان رژیم صهیونیستی هفته گذشته با 62 رأی موافق و 55 رأی مخالف لایحه کشور یهود(قانون پایه قومیت) را تصویب کرد که براساس آن حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است.

این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفاً متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

براساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی، زبان عبری است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط استثنایی، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.

همچنین حق یهودیان برای تعیین سرنوشت خود تحت دولت اسرائیل، مهاجرت آزادانه همه یهودیان به این سرزمین، انتخاب پرچم سفید با خط‌های آبی و ستاره داوود به عنوان پرچم رسمی «کشور دولت یهود»، حمایت حاکمیت از توسعه شهرک‌های صهیونیستی، اعلام قدس به عنوان پایتخت کشور یهود و تعلق کل آن به یهودیان از جمله بندهای دیگر این قانون نژادپرستانه است.

مصر و عربستان شریک جرم اسرائیل در یهودی‌سازی فلسطین

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ارتباط مستقیم تصویب این قانون با معامله قرن گفت: معامله قرن به دنبال آن است که هیچ فلسطینی در فلسطین نماند و همه به شهری که عربستان در صحرای سینا در حال ساختن آن است، منتقل شوند و در آنجا به عنوان کارگر ارزان‌قیمت در اختیار سعودی‌ها باشند و مصری‌ها به دلیل در اختیار گذاشتن بخشی از خاک خود به سعودی‌ها در این توطئه شریک هستند.

وی ادامه داد: در واقع این قانون هر یهودی را شهروند اسرائیل می‌داند و برای فلسطینیان هیچ حقی قائل نیست و حتی بدتر از نژادپرستی است. در واقع این قانون بیان می‌دارد که هیچ فلسطینی در تعیین سرنوشت این سرزمین شریک نیست و حق تعیین سرنوشت این سرزمین تنها مختص یهودیان در هر نقطه از جهان است.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: خیانت سعودی‌ها و مصری‌ها این است که می‌خواهند با زمینه‌سازی برای اخراج و آواره ساختن فلسطینان ساکن سرزمین‌های اشغالی در شهر جدید به اقدام صهیونیست‌ها مشروعیت ببخشند.

قدس همچنان محور وحدت مسلمین باقی خواهد ماند

مشاور وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه این اقدام به هیچ وجه شدنی نیست، گفت: آمریکا و اسرائیل در منطقه رو به ضعف قرار دارند و لذا نمی‌توانند چنین اقدامی را عملیاتی کنند.

وی راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها را درست در نقطه مقابل این توطئه خواند و گفت: در این راهپیمایی‌ها هر فلسطینی اعلام می‌کند که می‌خواهد به سرزمین مادری خود برگردد.

شیخ‌الاسلام یهودی‌سازی قدس و تغییر هویت بیت‌المقدس را از دیگر ابعاد این توطئه صهیونیستی دانست و گفت: با همه این اوصاف، قدس، همچنان محور وحدت مسلمانان باقی خواهد ماند و بازگشت به عنوان یک حق اساسی فلسطینیان بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. حتی براساس قوانین ظالمانه و ناعادلانه سازمان ملل و به ویژه قطعنامه 194 همه فلسطینیان حق بازگشت به سرزمین خود را دارند.

خیزش عمومی در داخل و خارج فلسطین

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: الان هم فلسطینیان هر جمعه در حال برگزاری راهیپمایی‌های مسالمت‌آمیز بازگشت و یادآوری این حق هستند و اسرائیلی‌ها نیز نگران گسترش این راهپیمایی می‌باشند و به همین دلیل به طرز خشونت‌آمیز و وحشیانه‌ای با آن برخورد می‌کنند و تاکنون بیش از 140 نفر از فلسطینیان را شهید کرده‌اند.

شیخ‌الاسلام در پایان اظهار کرد: تصویب این قانون نژادپرستانه بدون شک، منجر به یک خیزش عمومی در داخل و خارج فلسطین در خصوص موضوع قدس و حق بازگشت بدل خواهد شد و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به راحتی از تبعات اقدام ظالمانه و نژادپرستانه خود عبور کنند و قطعاً هزینه سنگینی در این مسیر خواهند داد.

انتهای پیام

 

captcha