همایش جهانی اربعین بیانگر عشق و ارادت عظیم جمعی است
کد خبر: 3733886
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

همایش جهانی اربعین بیانگر عشق و ارادت عظیم جمعی است

گروه فرهنگی - معاون سیاسی فرمانداری تالش گفت: همایش اربعین حسینی به رویداد بزرگ جهانی تبدیل شده و نمایشی میلیونی از ابراز عشق و ارادت مسلمانان به اسوه ایثار و آزادگی بشریت است.

همایش جهانی اربعین بیانگر عشق و ارادت عظیم جمعی است

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلال سید محمدی، معاون سیاسی فرمانداری تالش صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی تالش که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای استقبال و پذیرایی و شرکت در تجمع بزرگ و جهانی اربعین یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های 7 گانه ستاد اربعین در شهرستان تالش، افزود: با تشکیل ستاد اربعین و راه اندازی ستادهای فرعی در بخش‌ها مقدمات لازم برای اجرای اقدامات مختلف در شهرستان فراهم می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به فرهنگ و شهرت مهمان نوازی تالشی‌ها باید زمینه پذیرایی و برخورد مناسب با زائران را در این شهرستان فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: همایش اربعین حسینی به رویداد بزرگ جهانی تبدیل شده و نمایشی میلیونی از ابراز عشق و ارادت مسلمانان به اسوه ایثار و آزادگی بشریت است.

معاون سیاسی فرمانداری تالش گفت: کم کم به زمان برگزاری کنگره عظیم و بین‌المللی اربعین نزدیک می‌شویم، کنگره‌ای که به عنوان یک رویداد فرهنگی به کانون توجهات مسلمانان و حتی جهانیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین در چند سال گذشته به یک رویداد بزرگ تبدیل شده به حدی که قطعا ابعاد مختلف آن نیازمند بررسی، تحقیق و برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده می‌باشد، تصریح کرد: تجمع و تردد چنین جمعیت عظیمی در زمان کم و در محور و مکان مشخص، نمی‌تواند بدون برنامه ریزی باشد و این رویداد فرهنگی دارای ابعاد مختلف دینی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، انتظامی و ترافیکی با نقاط مثبت فراوان است که بدون برنامه ریزی درست و دقیق و کارشناسی شده مشکلاتی در پی خواهد داشت.

معاون فرماندار تالش ضمن تقدیر و تشکر از اعضا ستاد و همه افرادی که در سال گذشته در اجرای برنامه‌های اربعین همکاری و تلاش داشته‌اند، بیان کرد: قطعا انجام این کارها با نیت حسینی و خادمی انجام می‌گیرد و اجر و پاداش آن را هم امام حسین(ع) و ائمه متقبل می‌شوند اما انتظار می‌رود با توجه به توان و ظرفیت شهرستان مانند سال‌های گذشته خدمات خوبی را ارائه دهیم و همه نهادها و دستگاه‌ها و افراد تلاش مضاعف داشته باشند، چون این مراسم به شکلی که شاهد آن هستیم تقریبا در جهان بی نظیر است و این مهم وظایف ما را سنگین تر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه این رویداد فرهنگی را نباید دولتی کنیم، افزود: تا می‌توانیم بایستی حضور دستگاه‌های دولتی ناملموس شود و مدیریت کار و پیگیری امور باید در دست مردم، سمن‌ها، شوراها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران واگذار شود.

سید محمدی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرستان با کارگروه‌های معین تشکیل شده است که هر کارگروهی دو وظیفه مهم را بایستی دنبال کند، تصریح کرد: برنامه ریزی و سازماندهی امور و آمادگی برای ارائه خدمات در آن ایام و همچنین آسیب شناسی و شناسایی مشکلات سال‌های قبل و تلاش در جهت رفع آنها از مهمترین وظایف اعضاء ستاد اربعین شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی و انتظامی در مراسم اربعین، تاکید کرد: مسئله امنیت و رعایت نظم و مقرارات از مسائل مهمی است که باید رعایت شود چراکه حضور همه ما نماد فرهنگ مردم استان و شهرستان است و باید همه مسائل را رعایت نماییم.

انتهای پیام

captcha