کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیل؛ گامی برای رفع محاصره غزه
کد خبر: 3734198
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
سخنگوی حماس اعلام کرد:

کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیل؛ گامی برای رفع محاصره غزه

گروه بین‌الملل ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، ضمن استقبال از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را گامی در جهت رفع محاصره غزه خواند.

استقبال گروه‌های مقاومت از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیلبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ درپی اعلام تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیل در فلسطین به‌ویژه نوار غزه از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گروه‌های فلسطینی ضمن استقبال از این تصمیم، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با این کمیته اعلام کردند.

در همین رابطه، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) این تصمیم را تصمیمی مسئولانه برای پایان دادن به جنایات اشغالگران و محاکمه آنها و برداشتن ظلم از غزه و ساکنان محاصره شده آن توصیف کرد.

وی در ادامه از آمادگی حماس برای ارائه همه اسناد و شواهد خود از جنایات رژیم صهیونیستی با هدف افشای حقیقت این اشغالگری برای جهانیان خبرداد.

واکنش ساف

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز از تعیین سه نفر از کارشناسان مستقل برای عضویت در کمیته حقیقت‌یاب توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز خرسندی کرد.

احمد تمیمی، عضو کمیته اجرایی ساف با بیان این که این تصمیم گامی عملی و مهم در راستای تلاش‌های سازمان ملل متحد برای افشای جنایات اشغالگران و محاکمه آنها به دلیل نقض دائم قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر است، بر ضرورت آغاز هر چه سریعتر تحقیقات تاکید کرد.

وی از آمادگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای ارائه هر گونه کمک و همیاری به کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدن به اهداف خود خبرداد.

شورای روابط بین‌الملل فلسطین

همچنین، شورای روابط بین‌الملل فلسطین با صدور بیانیه‎ای ضمن استقبال از این تصمیم، آن را گامی مهمی برای محاکمه رژیم اشغالگر به دلیل جنایاتی که تا امروز در حق شهروندان در نوار غزه روا داشته، خواند.

این شورا همچنین خواستار آغاز هر چه سریعتر تحقیقات برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل به منظور پایان دادن به جنایات خود به ویژه کشتار سازماندهی شده شهروندان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در نزدیکی دیوار حایل شد.

گفتنی است، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اواخر هفته گذشته از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متشکل از سه تن از کارشناسان مستقل به منظور بررسی حوادثی که در جریان تظاهرات‌های اخیر در نوار غزه، کرانه باختری و مناطقی از سرزمین‎های اشغالی رخ داده است، خبرداد.

این کمیته موظف شده تا یک گزارش شفاهی از یافته‌های خود را در سی و نهمین نشست شورای حقوق بشر که قرار است در ماه سبتامبر(شهریورماه) برگزار شود، ارائه داده و گزارش نهایی خود را در چهلمین نشست این شورا که در ماه مارس 2019 برگزار می‌شود، مطرح کند.

انتهای پیام

captcha