انقلابی دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد
کد خبر: 3734772
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
حجت‌الاسلام حیدری‌کاشانی:

انقلابی دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد

گروه اجتماعی - کارشناس مباحث مهدوی، دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی را یکی از ارکان انقلابی‌گری دانست و افزود: کسی که ادعای انقلابی بودن داشته باشد ولی نتواند به اتاق فکر دشمن سرکشی کند و توان دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را نداشته باشد، محکوم به شکست است.

زیربنای تمام انقلاب‌ها و انقلابی‌گری‌ها، انقلاب علیه خویشتن است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی شامگاه دوشنبه هشتم مردادماه در هفدهمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: صبوری در مقابل معصیت بالاترین صبوری محسوب می‌شود که انسان بایستی در مقابل نافرمانی خدا صبوری پیشه کند زیرا عجله، شتاب و بی صبری انسان را هلاک می‌کند.
وی افزود: زیربنای تمام انقلاب‌ها و انقلابی‌گری‌ها، انقلاب علیه خویشتن است، فردی که از درون خود گرفتار هوای نفس و هوای شیطانی است نمی‎‌تواند فرد انقلابی موفق در بیرون باشد.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به معنای پیروی از راه ائمه و اولیای دین است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مرام تمام امامان انقلابی‌گری بوده است، در افق دولت کریمه مهدوی، انقلابی‌گری به معنای مهدوی‌ بودن است، مهدویت به معنای رضایت‌مندی به وضعیت نامطلوب موجود نیست بلکه بهبود و جهش وضعیت موجود است.
وی گفت: بحث دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی یکی از ارکان انقلابی‌گری است، کسی که ادعای انقلابی بودن داشته باشد ولی نتواند به اتاق فکر دشمن سرکشی کند و توان دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را نداشته باشد، محکوم به شکست است.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه امام خمینی بزرگ‌ترین فقیه انقلابی قرن بودند، بیان کرد: هر زمانه‌ای فرعون و شیطان بزرگ مخصوص به خود را دارد که باید شیطان بزرگ را به خوبی بشناسیم.
وی در ادامه گفت: انسانی که مقصدش به سوی خداست باید به جای مسافرت، به سوی خدا مهاجرت کند فردی که مهاجر به سمت خداست قطعا راه برای او در تمامی عرصه‌ها هموار می‌شود.
کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی با اشاره به لزوم استغفارفراوان، بیان کرد: انسان نباید هیچ‌گاه از توبه و استغفار خسته شود زیرااستغفار می‌تواند رگ حیات شیطان را قطع کند.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: گاهی مشاهده می‌شود انقلاب در فضای مجازی از انقلاب در فضای واقعی بالاتر و سخت‌تر است که در چنین مواقعی باید به خدا پناه ببریم.
وی یادآوری کرد: کسانی که دارای اندیشه غیر انقلابی، غیر قرآنی و غیر اهل بیتی هستند اگر برای آن‌ها فرصتی فراهم کنیم قطعا موجب می‌شود در مقابل طاغوت‌های اقتصادی شکست بخوریم.
انتهای پیام

captcha