مهم‌ترین مشکل جامعه امروز، کمبود تربیت است
کد خبر: 3735336
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
حجت‌الاسلام ماندگاری:

مهم‌ترین مشکل جامعه امروز، کمبود تربیت است

گروه اجتماعی-مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی گفت: مهم‌ترین مشکل جامعه امروزی، کمبود تربیت است.

سو استفاده از جنس، سن و جایگاه افراد در جامعه امروزی

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ،مسئول موسسه تفحص سیره شهدا و کارشناس رسانه ملی شامگاه چهارشنبه ۱۰ مردادماه در نوزدهمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل جامعه امروزی کمبود تربیت است، بیان کرد: تربیت به معنای حسن استفاده و بی تربیتی به معنای سو استفاده است که اکنون در کشور هر کس از وضعیت خود بیشتر سو استفاده می‌کند.‌
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: در حال حاضر از زن برای وسیله هوس‌بازی استفاده می‌شود، از جنس‌، سن و جایگاه افراد سو استفاده می‌شود به طوری که به جای کمک به منظور حمایت، هدایت و محبت بیشتر از سوی بزرگترها به کوچکترها دستور دادن بیشتر جلوه‌گری می‌کند.
وی بیان کرد: قرار بود در جمهوری اسلامی هر فردی به مسئولیتی دست یافت در قبال رسیدن به مسئولیت بیشتر خدمت کند ولی برخی از مسئولان برای قوم و خویش و گاها همشهریان خود غنیمت برداشته‌اند.
حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر مسئولان برای مردم نوکری کنند مردم آن‌ها را آقا قبول دارند در غیر این صورت مردم آن‌ها را نوکر به حساب نمی‌آورند که این سو استفاده از جایگاه است.
وی با اشاره به اینکه تمام اشکال تربیتی ما این است که گوش ما از آنچه نباید پر می‌شد پر شده است، تاکید کرد: بسیاری از ناآرامی‌های ما این است که آنچه نباید بشنویم را شنیده‌ایم.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهترین بستر تربیت را خدا برای ما قرار داده است به گونه‌ای که گوش برای شنیدن اخبار غیبی، چشم برای دیدن آیات الهی، قلب برای فهم باطن و عقل برای تنظیم تمامی آن‌ها است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که باور نکنیم به سراغ قرآن نخواهیم رفت که مشکل کشور همین امر است، همچنین دلیل قرار گرفتن روحانی در جمهوری اسلامی و در کنار مسئولان آن است که باور کنیم و از آن‌ها بپرسیم.
حجت‌الاسلام ماندگاری یادآوری کرد: به راحتی سر افراد ظاهربین همانند دختران و پسرانی که در خیابان به راحتی گول می‌خورند کلاه می‌رود، بنابراین خدا پیغمبران را برای ما فرستاد و کلید باطن را به دست آن‌ها سپرد.
وی گفت: باید باور کنیم نمی‌دانیم، بخواهیم که بدانیم، تلاش می‌کنیم تا بدانیم، بر اساس دانسته‌ها اقدام کنیم و هزینه پرداخت کردن از جمله گام‌ها برای تربیت شدن و تربیت کردن است.
انتهای پیام

captcha