مردم خواهان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستند
کد خبر: 3735496
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
امام جمعه موقت قزوین:

مردم خواهان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستند

گروه سياست و اقتصاد- امام جمعه موقت قزوین گفت: مردم خواهان برخورد قاطع و سریع مسئولان اجرایی و قضائی با دزدان، محتکران و مفسدان اقتصادی در کشور هستند.

 مردم خواهان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستند

به گزارش ایكنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به پیشنهاد مذاکره شیطنت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: این پیشنهاد در بین دل‌باختگان به آمریکا ولوله‌ای را ایجاد کرده است اما پیامبر اکر(ص) فرمودند«مومن از یک سوراخ چندبار گزیده نمی‌شود».
وی افزود: کشور ما بارها بر سر میز مذاکره با آمریکا نشسته است اما سران آمریکایی هیچ‌گاه به تهعدات خود پای‌بند نبوده و هر بار به بهانه‌های واهی از عمل به آن خودداری کرده‌اند و نمونه بارز آن برجام است که بعد از خروج آمریکا از آن طرفین مذاکرات در حال دمیدن تنفس مصنوعی بر پیکر بی‌جان آن هستند.
اما جمعه موقت قزوین عنوان کرد: ترامپ سخن از مذاکرات بدون قید و شرط با ایران می‌زند اما به اقرار روزنامه‌های آمریکایی وی در طول 558 روز حکومت خود 4 هزار و 229 مورد سخن دروغ گفته است لذا نباید به حرف‌های شیطنت‌آمیز وی اهمیت داد.
این مسئول ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با سه رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در تلاش برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی هستند که بر هم زدن آرامش کشور از جمله اهداف کوتاه مدت آن‌ها قرار دارد.
وی تضریح کرد: در تنگنا قرار دادن مردم از نظر معیشت و فشارهای اقتصادی در راستای اهداف میان‌مدت دشمنان قرار دارد تا به واسطه آن مردم را از ادامه مسیر انقلاب اسلامی ناامید کنند.
حجت الاسلام قابل در تشریح اهداف بلند مدت دشمنان یادآور شد: بیان لزوم تغییر در رفتار نظام در زمره این اهداف است که معنایی جز برگشت از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و تغییر ایران اسلامی به ایران آمریکایی ندارد.
این مسئول با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: امروز مردم کشور ما در مسئله معیشت دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و بیکاری، تورم و بی‌ثباتی در قیمت‌ها نفس مردم را تنگ کرده است لذا باید از مسئولان پرسید علت به وجود آمدن این اوضاع و دلیل تعلل در کنترل این وضعیت چیست.
وی خطاب به مسئولان قوه قضائیه خاطرنشان کرد: چرا برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی صورت نمی‌گیرد که این برخورد قاطع می‎تواند مردم را خوش‌بین و خرسند سازد.
اما جمعه موقت قزوین با انتقاد از عدم توجه جدی قوه مقننه به اوضاع اقتصادی کشور گفت: در حالی که مردم منتظر حرکت جدی مسئولان هستند در مجلس سخن از تأسیس وزارت میراث فرهنگی و یا قرار دادن سهم بیشتر برای زنان در مجلس می‌شود، آیا این موضوعات اولویت و نیاز واقعی کشور است؟
حجت‌الاسلام قابل راه‌حل‌های درخواستی مردم برای کنترل و مقابله با مشکلات اقتصادی را چنین دانست: مهم‌ترین راه‌حل در وضعیت کنونی برخورد قاطع با دزدان، مفسدان اقتصادی و معرفی محتکران به عنوان مفسد و ضدانقلاب برخورد با آن‌‎هاست.
وی تصریح کرد: کابینه پیر توان کار کردن ندارد لذا انتظار آن است که از نیروهای جوان، پرتوان و متخصص کشور در مسئولیت‌های اداری و وزراتخانه‌ها استفاده بیشتری شود و در کنار آن از تجربیات افراد مسن نیز بهره‌برداری شود.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به طرح سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور عنوان کرد: این موضوع برای نظام اسلامی بسیار تلخ است اما باید دید دلایل به‌وجود آمدن این امر در چیست.
این مسئول بیان کرد: مسئولان و دولت‌مردان کشورمان باید در گرفتن مشورت از اطراف دقت بیشتری داشته باشند تا مشاوره‌های گرفته شده به ضرر کشور و انقلاب نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 گفت: از خصلت‌های بارز این شورا زمان‌شناسی و جلوگیری از تشتت در نظرات و دیدگاه‌های انقلابی است که توانسته بسیاری از مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

captcha