ترویج گفتمان وقف علم و فناوری با راه‌اندازی شبکه خادمین این حوزه
کد خبر: 3736765
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

ترویج گفتمان وقف علم و فناوری با راه‌اندازی شبکه خادمین این حوزه

گروه اجتماعی - کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در راستای ترویج گفتمان وقف علم و فناوری، شبکه خادمین وقف علم و فناوری راه اندازی شد.

 ترویج گفتمان وقف علم و فناوری با راه اندازی شبکه خادمین این حوزه

مرتضی لنگری، کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به بیانات رهبری در خصوص گفتمان پیشرفت علم و فناوری به عنوان گفتمان پایه‌ای کشور، گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز با توجه به تحریم‌ها و شرایط موجود کشور وقف در حوزه علم و فناوری است.
وی افزود: امروزه فناوری‌های نوظهور از قبیل فناوری‌های هسته ای، هوافضا، نانو، رباتیک و سایر مقوله‌های علمی، پژوهشی و نخبگان علمی جز اولویت ‌ها قرار گرفته‌اند، در حوزه وقف هم موضوعات و زمینه‌هایی نوینی مطرح است که باید نیات واقفان به سمت آن جهت داده شود.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: لازمه ریشه کن کردن فقر و بیکاری پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری است.
لنگری اظهار کرد: کمیته یاوران وقف علم و فناوری به منظور ترویج گفتمان سازی وقف علم و فناوری در سطح ملی در اردیبهشت ماه 97 اقدام به راه اندازی شبکه جذب خادمین وقف علم و فناوری کرد.

خدمت به عرصه وقف علم و فناوری دارای اجر و ثواب است
وی با اشاره به اینکه خدمت به عرصه وقف علم و فناوری نیز مانند خدمت در اماکن شریف دارای اجر و ثواب است، افزود: شبکه خادمین وقف علم و فناوری در چهار محور شامل ارزیاب و مشاور علمی پروژه‌های علم و فناوری، تولید محتوای علمی، تولید و طراحی محتوای تبلیغی و فعالیت در حوزه ترویج و فرهنگ سازی وقف علم و فناوری فعال است.
وی ادامه داد: پروژه‌های فناوری پس از ارسال به سایت نیازمند تأئید است که این کار توسط خادمین بخش ارزیاب و مشاور علمی پروژه‌های علم و فناوری که تخصص در زمینه مورد نظر را دارند انجام می شود.
لنگری اظهار کرد: طی یک ماه از آغاز کار شبکه هشت پروژه از مشهد، تهران، تبریز و سبزوار دریافت شده که برای حمایت مالی این پروژه‌ها توسط متخصصان حوزه‌های مرتبط با پروژه در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: در بخش تولید و محتوای علمی نیز حوزه چاپ مقاله، کتاب و نشریه با موضوع علم و فناوری در دستور کار قرار گرفته، ضمن اینکه ویرایش سوم کتاب وقف علم و فناوری در دست چاپ مجدد است.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در حوزه تولید و طراحی محتوای تبلیغی، طراحی بنر و تبلیغات با موضوعات مرتبط در زمینه علم و فناوری از طریق انیمیشن، ساخت مستند و سایر ابزار هنر پیش‌بینی شده است.
لنگری، فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری را در فضای فیزیکی و مجازی از جمله فعالیت‌های خادمین این بخش برشمرد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 130 نفر از اساتید و نخبگان علمی سراسر کشور در این شبکه ثبت نام کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به استان خراسان رضوی است و از بین شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین آمار مربوط به مشهد و به تعداد 68 نفر است.
لنگری ادامه داد: شرایط ثبت نام علاقه‌مندان به خدمت در عرصه علم و فناوری در شبکه خادمین علم و فناوری از طریق سایت مرجع وقف علم و فناوری  به آدرس  www.vaghfelm.ir
فراهم شده است. 

ترویج وقف علم و فناوری در برنامه پرمخاطب خندوانه
وی با اشاره به اینکه تبلیغات تلویزیونی تأثیر به سزایی در ترویج گفتمان‌سازی علم و فناوری است، ابراز کرد: برای ترویج فرهنگ وقف در حوزه علم و فناوری در سطح کلان نیز به منظور فراهم سازی زمینه معرفی و اهمیت پرداختن به موضوع وقف علم و فناوری مذاکراتی با برنامه پرمخاطب خندوانه صورت گرفته و در فصل آینده این مجموعه با حضور فعالان و واقفان علم و فناوری انجام خواهد شد.
لنگری افزود: همچنین در خصوص ترویج وقف مشارکتی که امکان واقف شدن افراد در هر طبقه اجتماعی جامعه را فراهم کرده، کمیته یاوران وقف علم و فناوری ورود کرده  که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در دستور کار کمیته یاوران وقف علم و فناوری است.
کارشناس ارشد کمیته یاوران وقف و علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در راستای پاسداشت خدمات ارزنده فعالان در حوزه وقف علم و فناوری، تجلیل از خادمین و فعالان حوزه ترویج و فرهنگسازی وقف علم و فناوری در دستور کار کمیته یاوران وقف علم و فناوری است.
انتهای پیام

captcha