صدور گواهینامه دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3737140
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

صدور گواهینامه دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت های قرآنی- سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از صدور 30 گواهینامه دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روان خوانی قرآن کریم خبر داد.

صدور 30 گواهینامه دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

محسن تقی پور سرپرست اداره امور قرآنی استان درگفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه این گواهینامه ها برای متعلمین سپاه پاسداران ناحیه شهرکرد صادر شد، افزود: با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و سپاه، این دوره آموزشیاری در طول ماه مبارک رمضان برگزار شد.
تقی پورگفت: دروس در نظر گرفته شده برای این دوره شامل روش تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، آموزش روش کاروزی « بخش خوانی و کلمه خوانی و روان خوانی » احکام عمومی و احکام قرآنی، آشنایی با علوم قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی، آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن ( سطح۱)، آشنایی با قواعد روخوانی و روان خوانی قرآن بود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح آموزشياران فنون آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کريم را فرا گرفتند، افزود: داوطلبان با طي کردن دوره مربيگري و دريافت مدرک معتبر به عنوان مربي قرآن معرفي شدند.
تقی پور با اشاره به اولویت و اهمیت تسلط و مهارت در قرائت قرآن، ادامه داد: توسعه برنامه‌های آموزش قرآن منوط به وجود مربيان تأثيرگذار و توانمند در امر تدريس است تا با دلسوزي ،علاقمندي و تخصص لازم، قرآن را تعليم دهند.
سرپرست اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشياري قرآن کريم تواناي‌هايي از قبيل دانش و توانمندي‌هاي عملي در تدريس روخواني و روان‌خواني، شايستگي‌هاي اخلاقي و رفتاري، مهارت‌هاي تدريس، مديريت کلاس‌هاي فردي و گروهي و توانايي در به کارگيري تکنولوژي‌هاي نوين آموزشي در تدريس قرآن را دارا بودند.
گفتنی است، دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم سپاه پاسداران شهرکرد با حضور 50 نفر برگزار شد و در پایان برای 30 نفر که امتیاز لازم را کسب کردند از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان  گواهینامه صادر شد.

 انتهای پیام

captcha