وام قرض‌الحسنه به مددجویان خدابنده‌ای اعطا می‌شود
کد خبر: 3737649
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
با توسعه همکاری اوقاف و کمیته امداد

وام قرض‌الحسنه به مددجویان خدابنده‌ای اعطا می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس کمیته امداد خدابنده گفت: اداره اوقاف می‌تواند با سپرده‌گذاری مبلغی از درآمدهای موقوفات در این صندوق کمیته امداد به مدیران این امکان را بدهد که از محل این سپرده به مددجویان وام‌هایی در قالب قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

وام قرض‌الحسنه به مددجویان خدابنده‌ای اعطا می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، ذبیح‌الله غفاری رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده در جلسه با مسئولان اوقاف اظهار کرد: شش دانگ شهرستان خدابنده موقوفه است و بر همین اساس اداره اوقاف از محل درآمد و عواید موقوفات نیازمندان این شهرستان را تحت حمایت خود گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی با توجه به نیت واقفان در حوزه‌های مختلف درمانی، تامین جهیزیه و کمک‌هزینه معیشت، با همکاری کمیته امداد به جامعه هدف و نیازمندان شهرستان خدابنده پرداخت می‌شود.
غفاری به اجرای طرح دست‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان با تعامل کمیته امداد و اداره اوقاف شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح به بیش از ۲۰۰ خانواده تحت پوشش این کمیته در خدابنده کمک هزینه معیشتی اعطا و در طرح مهر عاطفه‌ها نیز برای خانواده‌های نیازمند کمک هزینه نوروزی تخصیص داده شد.
رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه تمامی مددجویان و خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام شهرستان خدابنده تحت حمایت مالی و معنوی هستند، گفت: با کمک شایان توجه به اداره اوقاف توانسته‌ایم تمام نیازمندان واقعی شهرستان خدابنده را شناسایی و تحت حمایت قرار دهیم .
این مسئول ادامه داد: نهادهای حمایتی جامعه باید برای رفع نیازهای بنیادین و اساسی خانواده‌های نیازمند تلاش کنند چرا که اگر نیازهای بنیادی و اساسی مثل کسب و کار و مشکل مسکن خانواده‌های محروم حل شود، مشکلات معیشتی آنها نیز بسیار کمتر خواهد شد.
غفاری با اشاره به آغاز به کار صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد پیشنهاد داد: اداره کل اوقاف در راستای حل مشکل معیشتی، اشتغال، ازدواج و مسکن خانواده‌های نیازمند می‌تواند با سپرده‌گذاری مبلغی از درآمدهای موقوفات در این صندوق، علاوه بر حفظ  اصل سرمایه، به مدیران کمیته امداد این امکان را بدهد که از محل این سپرده به مددجویان وام‌هایی در قالب قرض‌الحسنه پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت وام قرض‌الحسنه با سود ناچیز علاوه بر حل مشکل و خیر دنیوی از اجر اخروی بسیاری نیز برخوردار است، افزود: خانواده‌های نیازمند می‌توانند تحت نظارت کارشناسان کمیته امداد از محل وام‌های این صندوق به حل مشکل خود اقدام کرده و در مدت چند سال اصل پول را به صندوق باز گردانند و این چرخه خیر سالیان سال ادامه یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد می‌توانند با اخذ وام خود اشتغالی از این صندوق، اقدام به خرید چرخ خیاطی، کامپیوتر و... کنند و خودکفا شوند.
انتهای پیام
captcha