سال تحصیلی را بدون کسری آغاز خواهیم کرد
کد خبر: 3739048
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
وزیر آموزش ‌و پروش:

سال تحصیلی را بدون کسری آغاز خواهیم کرد

گروه اجتماعی - وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: انشاءالله در مهر ماه 97 از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی ما با شور و اشتیاق و بدون کسری سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد.

سال تحصیلی را بدون کسری آغاز خواهیم کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدجواد بطحایی امشب در حاشیه بازدید از فرآیند برگزاری مرحله نهایی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود نیرو در مقطع دوازدهم، اظهار کرد: به لطف خداوند و تلاش همکاران که از ماه‌ها پیش آغاز کردند، در حوزه نیروی انسانی تاکنون هیچ مشکلی نداشتیم و انشاءالله در مهر ماه 97 از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی ما با شور و اشتیاق و بدون کسری سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد.

وی در خصوص برخی نگرانی‌ها در خصوص تجمیع مدارس روستایی گفت: آنچه که من می‌توانم اطمینان دهم این است که سیاست‌های ساماندهی نیروی انسانی ما به هیچ عنوان نباید به ادامه تحصیل بچه‌ها لطمه بزند.

بطحایی ادامه داد: بنابراین چنانچه ما سیاست‌های تجمیعی و ساماندهی نیروی انسانی هم در برخی مواقع داشته باشیم، خانواده‌های محترم و اولیای دانش‌آموزان مطمئن باشند شرط اصلی برای ما این است که بچه‌ها با مشکل تحصیل مواجه نشوند و این تجمیع مانع از ادامه تحصیل دانش‌آموزان نگردد.

وی در خصوص میزان تجمیع مدارس روستایی تصریح کرد: نمی‌توان آماری در این زمینه بیان کرد. ما اختیاراتی را به استان‌ها دادیم که استان‌ها متناسب با اختیارات خود در جاهایی که ساماندهی نیروی انسانی و تجمیع موجب ارتقای بهره‌وری شود، استفاده کنند. بنابراین ممکن است در جایی حتی امسال نسبت به سال گذشته ما نیروی انسانی بیشتری در اختیار مدرسه قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح «ایران مهارت» برای آموزش مهارت‌های حرفته‌ای کوتاه‌مدت به دانش‌آموزان پایه متوسطه اول خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های اجرای این طرح، توسعه همه ساحت‌های تربیت و شناسایی همه استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: بر این اساس یکی از مهم‌ترین وظایفی که باید با شتاب بیشتری دنبال کنیم و محقق سازیم، این است که بچه‌های ما در زمینه‌های مختلف صاحب استعداد هستند. بچه‌های ما در زمینه‌های بسیاری دارای استعداد هستند که متأسفانه تا امروز نظام آموزش‌وپرورش ما صرفا در زمینه‌های علمی توانسته تمرکز داشته باشد و بر روی این موضوع تکیه کرده است، البته در مواردی هم جشنواره‌هایی که مشوق بچه‌ها در سایر زمینه‌های مهارتی بوده وجود داشته اما میزان آن اندک بوده است.

بطحایی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش به ویژه بعد از تأکیدات رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی جاری برای وزارت آموزش‌و‌پرورش تعیین کردند، این است که مهارت‌ها و مهارت‌آموزی بچه‌ها در زمینه‌های مختلف مورد شناسایی و توسعه و گسترش قرار گیرد و ابزار و امکانات لازم برای بچه‌ها در این زمینه‌ها فراهم شود تا انشاءالله بتوانیم آنگونه که سند تحول  بنیادین آموزش‌وپرورش در ساحت‌های ششگانه تأکید بر توسعه متوازن تربیت داشته، در همه زمینه‌ها استعدادهای بچه‌ها را شناسایی کنیم و بتوانیم زمینه‌های رشد و باروری آن‌ها را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های وزارت آموزش‌وپروش در زمینه توسعه متوازن عنوان کرد: بر اساس آنچه که شرایط اقتصادی کشور ما ایجاد می‌کند، مهم‌تررین اولویت‌ها در آن دسته از استعدادهایی است که منتج به کارآفرینی شود. همانگونه که در همین جشنواره و فروشگاه و بازار کنار آن مشاهده شد، بسیاری از دست‌ساخته‌های بچه‌ها در زمینه‌های مختلف قابل ارائه و استفاده در حوزه اقتصادی و اشتغال است؛ بنابراین این زمینه اولویت اول را برای آموزش‌و پرورش دارد.

وزیر آموزش و پروش اضافه کرد: ما به سراغ آن دسته از استعدادهایی در گام اول می‌رویم که خلاقیت بچه‌ها منتج به کارآفرینی و کارآفرینی آن‌ها منتج به زمینه‌های اشتغال موثر شود.

انتهای پیام

captcha