لرستان؛ رتبه اول در طرح کارورزی/ ثبت ۱۴۰۰ طرح مشاغل خانگی
کد خبر: 3740130
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
آشتاب خبر داد:

لرستان؛ رتبه اول در طرح کارورزی/ ثبت ۱۴۰۰ طرح مشاغل خانگی

گروه اجتماعی ـ. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال در استان، گفت: در طرح مشاغل خانگی در لرستان تعداد یک‌هزار ۴۴۶ طرح در سال ۹۷ به ثبت رسید است.

ثبت 1400 طرح مربوط به مشاغل خانگی در لرستان/رتبه اول لرستان در طرح کارورزی

به گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، دوشنبه، 29 مردادماه‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته شدن سامانه کارا، گفت: این سامانه که به‌منظور ثبت‌نام طرح‌های اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده، در پایان مرحله اول ثبت‌‌نام به‌علت تعیین تکلیف طرح‌های ثبت‌نام شده، بسته شد.
وی با بیان این‌که بسته شدن سامانه کارا به‌صورت موقت است، عنوان کرد: مرحله جدید با ابلاغ از سوی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد و اگر ظرفیت بیشتر برای پذیرش طرح وجود داشته باشد پذیرش طرح مجدد انجام می‌شود.
آشتاب با اشاره به این‌که طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری سیاست‌هایی هستند که دولت به‌منظور رفع مشکل بیکاری از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کند، اظهار کرد: در همین راستا سامانه ‌ای مشترک به‌عنوان سامانه کارا راه‌اندازی شد تا در دسترس سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به این‌که طرح‌های ثبت‌نام شده در سامانه بعد از تأیید نهایی مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، افزود: ۵۵۲ طرح در بخش اشتغال روستایی در لرستان تأیید شده‌اند که برای آن‌ها مبلغ ۸۶۸ میلیارد ریال جمع پرداختی و انعقاد قرارداد تعیین شده است.
وی با بیان این‌که این طرح‌ها از ظرفیت اشتغال دو هزار و ۵۵ نفر برخوردار هستند، عنوان کرد: در بخش اشتغال روستایی متقاضیان دریافت تسهیلات بیشتر در بخش کشاورزی با میزان حدود ۷۲ درصد بوده است و میزان متقاضی برای بخش صنعت ۱۶/۳۵ و بخش خدمات ۱۰/۷۶ درصد بوده است.
آشتاب در رابطه با طرح اشتغال فراگیر گفت: سهم تحصیص استان لرستان در این بخش ۲ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۸۱ طرح تایید شده که مبلغ ۹۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده و همچنین در حوزه کشاورزی ۷۴/۲۱، صنعت ۲۲/۵۶ و در بخش خدمات ۳/۲۳ طرح ثبت شده است.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان طرح کارورزی را یکی دیگر از برنامه‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد هزار و ۶۸۴ نفر در استان به کار گرفته شده که لرستان از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال در استان، گفت: در طرح مشاغل خانگی نیز در استان تعداد یک‌هزار ۴۴۶ طرح در سال ۹۷ به ثبت رسیده و از طریق سیستم بانکی در حال پرداخت هستند.

 انتهای پیام

captcha