گفتمان انقلاب در مواجهه با دشمن؛ رویکرد جشنواره رسانه‌ای «ابوذر»
کد خبر: 3740215
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

گفتمان انقلاب در مواجهه با دشمن؛ رویکرد جشنواره رسانه‌ای «ابوذر»

گروه فرهنگی ــ رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، تبیین و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب در مواجهه با نفود دشمن، بصیرت‌بخشی به آحاد مردم، حمایت از تولید فاخر رسانه‌ای ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه و افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب در رسانه‌های استان است.

/

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس محمدیان، دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی، امروز، 29 مردادماه در نشست خبری سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست معرفی سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و در سال گذشته یکی از بهترین جشنواره‎‌های رسانه ای در مشهد بود که حضور چشمگیری از اصحاب را داشتیم.
وی با بیان اینکه بنا برضرورت جشنواره با توان مضاعف برگزار خواهد شد، ابراز کرد: با حضور روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و ورود نشریات دانشجویی به این عرصه به کیفی بودن آثار توجه ویژه شده است.
محمدیان با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری این جشنواره را با حضور همه مدیران رسانه‌ها برپا کرده ایم، ابراز کرد: اهداف برگزاری این جشنواره تبیین و نهادینه سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب در مواجه با نفود دشمن، بصیرت بخشی به آحاد مردم، حمایت از تولید فاخر رسانه‌ای ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب در رسانه‌های استان است.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، با بیان اینکه این برنامه با 5 هدف اصلی برگزار خواهد شد و 6 دبیر خانه دائمی در ابتدای سال تشکیل شد، اظهار کرد: مهمترین وظیفه دبیرخانه پیگیری کارهای صنفی رسانه‎هاست و فرایند اجرایی در شورای سیاستگداری تثبیت شده است.
وی عنوان کرد: باید آثار تولیدی شرکت کنندگان در یکی از رسانه ملی مکتوب، دیداری _ شنیداری و مجازی که دارای مجوز است منتشر شده باشد، علاوه براین در رسانه های مجازی که آثار بی نام منتشر می شود ذکر کد مطلب ضروری است.
محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه عکس ها باید به صورت تصاویر اورجینال ارسال شود و اگر به صورت مشترک و گروهی تهیه شده باشد گروه به عنوان برنده اعلام خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه مستندات و موشن گرافی با محور موضوعات جشنواره قابل دریافت است و آثار ارسالی باید طبق زیر موضوعات جشنواره باشد.
وی ادامه داد: بازه زمانی ارسال آثار 30 بهمن ماه 96 تا 30 آبان 97 است و محدودیت تعداد ارسال اثر نداریم، علاوه براین آثار باید در فایل WORD با فونت B نازنین و سایز 14 باشد.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید آثار در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، کاریکاتور و موشن گرافی باشد، تصریح کرد: محدوده کاری این جشنواره تمام نشریات استان را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: محورهای ارسال آثار جشنواره چهلمین سالگرد انقلاب که دارای زیرمجموعه دستاورهای انقلاب، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی است، علاوه براین زیارت و فرهنگ رضوی و شهروندی، فرهنگ میزبانی، زیارت و مسائل مربوط به امور زائرین و فرهنگ شهروندی است.
محمدیان با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعات این جشنواره است، عنوان کرد: تاکنون 468 اثر به دستمان رسیده است و داوران کشوری داوری این جشنواره را برعهده دارند.
محمدیان گفت: اختتامیه این جشنواره 14 آذر ماه در محل تالار رضوان صدا و سیما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، اختتامیه این جشنواره کشوری 30 دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام

captcha