راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان
کد خبر: 3740243
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری بزرگترین کارناوال و تجمع دف‌‍‌نوازان به مناسبت عید سعید قربان و برنامه آغازین هشتمین جشنواره بین‌‌المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» در روز چهارشنبه 31 مردادماه در سنندج خبر داد.

راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز دوشنبه 29 مرداد در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت برگزار شد، اظهار کرد: هشتیمن جشنواره بین‌المللی دف نوازی دف نوای رحمت، با حضور 250 هنرمند از سراسر کشور در روزهای 31 مردادماه تا دوم شهریورماه در سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آغاز جشنواره دف نوای رحمت با هدف بزرگداشت خلیفه کریم صفوتی در سال 84 در سنندج افزود: این جشنواره در سال 85 به صورت منطقه‌ای و با هدف نکوداشت خلیفه مجید سقزی و سال 86 هم به صورت ملی در سنندج برگزار شد.
رئیس حوزه هنری کردستان و دبیر جشنواره دف نوای رحمت با اشاره به وقفه هفت ساله در برگزاری این جشنواره بیان کرد: سال 93 جشنواره با هدف نکوداشت استاد بیژن کامکار برگزار شد و تاکنون هم هر سال از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان

وی اعلام کرد: سال 93 بالغ بر 18 استان در این جشنواره شرکت کرده بودند که سال گذشته 24 استان و امسال به 30 استان افزایش یافته است.
مرادی از برگزاری بزرگترین کارناوال و تجمع دف‌‍‌نوازان به مناسبت عید سعید قربان و برنامه آغازین هشتمین جشنواره بین‌‌المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» در روز چهارشنبه 31 مردادماه در سنندج خبر داد.
وی ادامه داد: در این کارناوال دف نوازان استان کردستان مسیر میدان آزادی تا سینما بهمن سنندج را نوای عرفانی دف طی خواهند کرد.
رئیس حوزه هنری کردستان، با اشاره به اینکه کارناوال و تجمع بزرگ دف‌نوازان را در روز چهارشنبه و قبل از آیین افتتاحیه جشنواره در میدان آزادی سنندج خواهیم داشت، بیان کرد: این دوره از جشنواره با هدف تجلیل از استاد صدیق تعریف یکی از بزرگترین موزیسین‌های کرد کشور برگزار می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان

رئیس حوزه هنری کردستان به بخش‌های این جشنواره هم اشاره و ذکر کرد: این جشنواره در قسمت تکنوازی، گروه نوازی، مداحی و به تفکیک آقایان و بانوان 13 تا 19 سال و بالای 19 سال برگزار می‌شود.
وی در ادامه با عنوان اینکه در بخش مداحی 10 گروه به بخش نهایی راه یافته‌اند، اعلام کرد: در بخش تکنوازی بانوان 13 تا 19 سال، 13 نفر و آقایان 13 تا 19 سال، 14 نفر به بخش نهایی جشنواره راه یافته‌اند.
مرادی با اعلام اینکه در بخش گروهی هم 12 گروه به بخش نهایی راه‌یافته‌اند، ادامه داد: در بخش تکنوازی بانوان بزرگسال، 14 نفر و آقایان 16 نفر در بخش نهایی حضور خواهند داشت.

راه‌اندازی بزرگترین راهپیمایی و تجمع دف‌نوازان در کردستان

وی به برنامه‌های جنبی هم اشاره و بیان کرد: پنج شنبه شب برنامه‌ای با حضور گروه‌های موسیقی استان کردستان در کانون امام خمینی سنندج برگزار خواهد شد و در طول ایام جشنواره هم یک نمایشگاه از سازهای سنتی موسیقی در گالری سوره سینما بهمن سنندج برپا خواهد شد.
دبیر جشنواره دف نوای رحمت اعلام کرد: داوری این جشنواره را فریدون شهبازیان، عماد توحیدی، سیدعلاءالدین یاسینی و خلیفه عبدالرحمن غوثی برعهده خواهند داشت.
وی عنوان کرد: خوشبختانه با برگزاری جشنواره دف نوای رحمت، استان کردستان به عنوان پایتخت دف ایران شناخته شده و به ثبت ملی هم رسید که امیدواریم بتوانیم به عنوان پایتخت دف جهان هم آن را به ثبت برسانیم.
مرادی با اشاره بیشترین آثار مربوط به هنرمندان استان کردستان بوده است، یادآور شد: بعد از کردستان استان اصفهان با بیشترین آثار از بین استان های شرکت کننده در جایگاهی دوم قرار دارد.
انتهای پیام

captcha