تعطیلی و نیمه‌تعطیلی مؤسسات قرآنی لرستان/ کمبود مخاطب؛ عمده‌ترین مشکل
کد خبر: 3740296
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

تعطیلی و نیمه‌تعطیلی مؤسسات قرآنی لرستان/ کمبود مخاطب؛ عمده‌ترین مشکل

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به این‌که در بازدید از مؤسسات متوجه این مسئله شده که اکثریت مؤسسات قرآنی استان تعطیل و یا نیمه فعال هستند، اظهارکرد: مشکل عمده مؤسسات قرآنی استان کمبود مخاطب است کمااینکه اتکا مؤسسات قرآنی به ارگان‌های دولتی مقداری برای این مؤسسات مشکل‌زا بوده است.

کمبود مخاطب؛ عمده‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی/نیمه‌تعطیل بودن بسیاری از مؤسسات قرآنی لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان، عصردوشنبه، 29 مردادماه، در چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان، با اشاره به کلاس‌های واگذار شده به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت سطح استان جهت برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، اظهارکرد: در شش ماهه ابتدایی سال 203 کلاس ثبت شده که تا 31 مردادماه به اتمام می‌رسند.
وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مؤسسات قرآنی شهرستان‌های استان در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های این مؤسسات، گفت: بازدید از مؤسسات شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود نیز در دستور کار قرار دارد.
امیدیان با اشاره به این‌که در بازدید از مؤسسات متوجه این مسئله شده که اکثریت مؤسسات قرآنی استان تعطیل بوده و نیمی دیگر نیمه فعال هستند، عنوان کرد: مشکل عمده مؤسسات قرآنی استان کمبود مخاطب است و به نظر بنده اتکا مؤسسات قرآنی به ارگان‌های دولتی مقداری برای این مؤسسات مشکل‌زا بوده است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و موسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان لرستان، با بیان این‌که نگاه موسسات به حمایت‌های مالی ارگان‌های دولتی است که نقش یک مسکن موقت را دارد، اظهار کرد: این درحالی است که برخی از موسسات از بدو تاسیس تنها به‌دنبال جذب حمایت‌های مالی بودند.

جذب 150 حامی قرآنی جدید در لرستان/دارالقرآن‌های ادارات رقیب مؤسسات قرآنی
وی با اشاره به برگزاری همایش خیرین انصارالقرآن طی هفته گذشته با همکاری گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، عنوان کرد: طی این همایش 150 نفر به تعداد حامیان قرآنی ما اضافه شد.
امیدیان با اشاره به این‌که اکنون همه دستگاه‌های دولتی دارالقرآن ویژه خود را تاسیس کرده‌اند، عنوان کرد: همین موضوع کار مؤسسات را دشوار کرده و باید از طریق دارالقرآن‌های ادارات وارد شد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان لرستان، تأکید کرد: مشکلات جامعه قرآنی باید به‌صورت ریشه‌ای و از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس و در سطح کلان حل شود.
وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در ادغام دو اتحادیه تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت و مؤسسات مردمی ـ قرآنی در سطح کشور، عنوان کرد: ما در استان در این زمینه مشکلی نداشته و نداریم.
امیدیان با بیان این‌که برگزاری جشنواره‌هایی مانند هفته قرآن و عترت استان لرستان راهی برای جذب مخاطب است، اظهارکرد: ما در استان ظرفیت‌های زیادی داریم که هنوز از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم و در دیدار با استاندار و دیگر مدیران در سطح استان و کشور باید از این ظرفیت‌ها صحبت شود.

انتهای پیام

captcha