سپیددشت، زاغه و رازان فاقد مؤسسه قرآنی هستند
کد خبر: 3740301
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

سپیددشت، زاغه و رازان فاقد مؤسسه قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس دفتر قرآن و عترت ارشاد لرستان با اشاره به این‌که سپیددشت، زاغه و رازان فاقد مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت هستند، اظهار کرد: در شهرستان‌های الشتر، پلدختر، دوره‌چگنی و دلفان تعداد مؤسسات قرآنی که فعالیت دارند نسبت به جمعیت کم است، که این معضل بزرگ باید با کمک همه حل شود.

3 شهر لرستان فاقد مؤسسه قرآنی هستند/کمبود مؤسسات قرآنی در 4 شهرستان دیگر

به گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، عصر دوشنبه، 29 مردادماه، در چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان لرستان، با اشاره به اتحاد و همدلی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان لرستان در راستای فعالیت‌های قرآنی استان از سال‌های پیش‌از ادغام دو اتحادیه، گفت: استان لرستان در این زمینه همواره الگو بوده و خواهد بود.
وی با تاکید بر این اصل که ادغام اتحادیه‌های کشوری نباید دغدغه اصلی ما در مسائل قرآنی باشد، تصریح کرد: ما باید در این زمینه در کشور الگو بوده و جذب مخاطب و تبلیغ و ترویج قرآن‌کریم دغدغه اصلی ما باشد، که در این راه می‌توانیم اتاق فکر تشکیل داده و از کارشناسان خبره داخل و خارج از استان در سطح ملی استفاده کنیم.

تبلیغات نوین؛ یکی‌از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطب قرآنی
احمدی با اشاره به این‌که تبلیغات نوین یکی‌از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطب است، اظهار کرد: هریک از موسسات باید برای خود راه‌حل‌هایی برای جذب مخاطب تعریف کند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تأکید کرد: همواره جذب مخاطب و تبلیغ و ترویج قرآن و فرهنگی قرآنی باید دغدغه و اولویت اصلی با باشد و در زمینه پرداخت به اصل قرآن نیز باید در کشور نمونه و زبانزد باشیم.
وی با اشاره به دیدار جامعه قرآنی استان با استاندار، تصریح کرد: ما فضاهای خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان داریم که می‌توانیم از طریق استاندار آن‌ها را پیگیری کنیم، پس تنها مسائل مالی نیست که باید در نزد استاندار مطرح شود.
احمدی فعالیت‌های هنری را یکی‌از راه‌های مفید و مؤثر در جذب مخاطب دانست و ادامه داد: در همین راستا رویداد بزرگ هفته قرآن و عترت استان لرستان با برگزاری 14 جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت و همچنین 10 رشته مسابقه‌ای قرائت و حفظ قرآن کریم ویژه بانوان و آقایان، دی ماه سال‌جاری، توسط گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزار می‌شود، لذا از مؤسسات قرآنی جهت شرکت حداکثری در این جشنواره‌ها دعوت می‌شود.

سپیددشت، زاغه و رازان فاقد مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت هستند
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره غیرفعال یا نیمه‌فعال بودن برخی از موسسات در سطح استان، افزود: جهت تعیین تکلیف این موسسات یک هیئت رسیدگی سه نفره شامل رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان، تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: این هیئت با حضور در محل موسسه یا دعوت از هیئت مؤسس مؤسسه قرآنی در ابتدا تمام تلاش خود را جهت احیاء مؤسسات انجام خواهد داد.
احمدی با اشاره به این‌که برخی از شهرهای پُرجمعیت استان مانند سپیددشت، زاغه و رازان فاقد مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت هستند، اظهارکرد: همچنین در شهرستان‌های الشتر، پلدختر، دوره‌چگنی و دلفان تعداد مؤسسات قرآنی که فعالیت دارند نسبت به جمعیت کم است، که این معضل بزرگ باید با کمک همه حل شود.

انتهای پیام

captcha