تشریح ویژه‌برنامه‎های عید غدیر در حرم رضوی
کد خبر: 3742396
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

تشریح ویژه‌برنامه‎های عید غدیر در حرم رضوی

گروه فرهنگی - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر با حضور عموم زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود.

تشریح ویژه‌برنامه‎های جشن عید غدیر در حرم رضوی 

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: ویژه برنامه شامگاهی عید غدیر چهارشنبه و پنجشنبه، 7 و 8 شهریور ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود.
وی ادامه داد: در ویژه برنامه شب عید غدیر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‎سرایی می‎پردازند.
حسینی ادامه داد: در شب عید غدیر ساعت 23.30 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد ویژه برنامه رسم دعبل با حضور شاعران کشوری و عموم زائران و مجاوران برگزار می‎شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه روز عید غدیر عنوان کرد: ویژه برنامه جشنی در روز عید غدیر، پنج‌شنبه از ساعت 10 تا 12 با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: در ویژه برنامه جشن روز عید غدیر حجت الاسلام شهاب مرادی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
حسینی گفت: در برنامه‌‏های این عید فرخنده مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله عباس حیدرزاده، محمد امین اطاعتی، سیدحمیدرضا برقعی، سیدحجت بحرالعلوم و سعید قانع به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.
وی اجرای تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در شب و روز عید غدیر ویژه برنامه‎های متعددی چون حلقه معرفت، تبلیغ چهره به چهره، نمایش آیینی، پرسمان دینی، مسابقه، جشن ویژه کودکان و... تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎های حرم مطهر برگزار می‎شود.
به گفته حسینی، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید غدیر برای زائران غیر ایرانی است.
وی افزود: برنامه‌های شام عید غدیر نیز از قبل نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد شد و تا ساعت 24 ادامه دارد. در این برنامه حجج اسلام شهادب مرادی و واعظ موسوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و حاج سعید حدادیان دعای کمیل را قرائت می‌کند.

انتهای پیام

captcha