توافق طرف‌های درگیر در لیبی با آتش‌بس
کد خبر: 3742897
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

توافق طرف‌های درگیر در لیبی با آتش‌بس

گروه بین‌‌الملل ـ عبدالسلام عاشور، وزیر کشور دولت وفاق ملی در لیبی از موافقت خود با درخواست سازمان ملل متحد مبنی بر اجرای آتش‌بس در این کشور خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ با درخواست یونسیمل (هیئت اعزامی سازمان ملل برای حمایت از لیبی) از طرف‌های درگیر در لیبی برای اجرای آتش‌بس، عبدالسلام عاشور وزیر کشور دولت وفاق ملی از موافقت خود با این درخواست خبرداد و بر این اساس این تصمیم از شامگاه جمعه (نهم شهریورماه) اجرایی شد.

تیپ هفتم یکی از طرف‎های درگیر در طرابلس شب گذشته با صدور بیانیه‎ای بر ادامه فعالیت‎های خود برای پاکسازی این کشور از گروه‌های مسلح تاکید کرد.

گردان «النواصی» معروف به «گردان پشتیبانی امنیتی هشتم» یکی دیگر از طرف‎های درگیر درلیبی نیز از موافقت خود با آتش‌بس خبرداد.

از سوی دیگر خطوط هوایی لیبی از بسته شدن فرودگاه «معیتیقة» در طرابلس پایتخت لیبی به دلیل حملات موشکی به این فرودگاه خبرداد.

سخنگوی خطوط هوایی لیبی اعلام کرد: همه پروازهای این  فرودگاه به فرودگاه شهر مصراته در 190 کیلومتری شرق طرابلس انتقال یافته است.

 گفتنی است، کشور لیبی در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های سختی میان گروه‌های مسلح در پایتخت و نیروهای وابسته به تیپ هفتم در شهر ترهونه واقع در جنوب شرق طرابلس بوده است.

انتهای پیام

captcha