برگزاری کارگاه آموزش قرآن به روش سنتی حنجی در سنندج
کد خبر: 3743055
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

برگزاری کارگاه آموزش قرآن به روش سنتی حنجی در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارگاه آموزش قرآن به روش سنتی حنجی با حضور مربیان کلام الله مجید در حاشیه برپایی نمایشگاه جلوه‌های هنری قرآن «المصور» امروز، 10 شهریورماه در گالری هنر (نگارخانه ارشاد) سنندج برگزار شد.

برگزاری کارگاه حرفه‌ای‌ترین روش آموزشی قرآن(حنجی) در سنندج

کامل گلباغی، مسئول شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کارگاه آموزش قرآن به روش سنتی حنجی با حضور مربیان کلام الله مجید در حاشیه برپایی نمایشگاه جلوه‌های هنری قرآن المصور در گالری هنر (نگارخانه ارشاد) سنندج برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی مباحثی در خصوص روش سنتی قرآن کریم (حنجی) به مربیان آموزش و تدریس می‌شود.
مسئول شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: ٢٨ مربی قرآن استان زیر نظر مجید شاه ویسی از اساتید کلام وحی استان، مطالبی پیرامون قرائت، صوت و لحن و روانخوانی قرآن به روش سنتی حنجی را فرا گرفتند.
وی به مدت زمان برگزاری این کارگاه اشاره و عنوان کرد: این کارگاه آموزشی به مدت ١٠ ساعت در حاشیه برپایی نمایشگاه جلوه‌های ویژه قرآن در آثار هنرمندان استان به شکل پاورپوینت ارائه شد.
گلباغی از اهدای گواهینامه آموزشی به شرکت‌کنندگان در کارگاه خبر داد و عنوان کرد: به کسانی که در آزمون پایانی این کارگاه موفق به کسب حد نصاب نمره شوند، گواهینامه معتبر اهدا می شود و قبول شدگان همچنین می‌توانند در دوره‌های تکمیلی تر این روش آموزشی شرکت کنند.
مسئول شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به روش آموزشی حنجی عنوان کرد: حنجی کردن مهم‌ترین و شاید حرفه‌ای ترین شیوه آموزش قرآنی است که در گذشته مرسوم بود، کسی که حنجی کردن را یاد می‌گرفت اصلا نیازی به تجوید نداشت و همزمان آن را یاد می‌گرفت و پس از خواندن دوجزء قرآن می‌توانست در عین بیسوادی کل قرآن را بخواند.
نمایشگاه جلوه‌های قرآنی المصور شامل ٧٧ اثر از ٣٦ هنرمند استان در قالب های مختلف هنری است که از ٥ الی ١١ شهریور در دو نوبت صبح و عصر در گالری هنر سنندج پذیرای بازدید علاقه مندان است.
یادآور می شود؛ روش حنجی کردن یکی از روش های سنتی و متداول در استان کردستان است که در مساجد و حجره های سنتی به این روز قرآن را آموزش می دادند. «الف سر آ، عین وا عو ، ذال بور ذو می‌شود « اعوذ »».
انتهای پیام

captcha