استقبال چشمگیر همدانی‌ها از مسابقه کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3743297
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

استقبال چشمگیر همدانی‌ها از مسابقه کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: استقبال همدانی‌ها از مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

استقبال خوب همدانی‌ها از مسابقه کتابخوانی رضوی

به گزارش ایکنا از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یکشنبه 11 شهریور در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان همدان، اظهار کرد: بنیاد علمی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت هرساله برنامه ها و مسابقات مختلفی را برگزار می کند، که جشنوارا کتابخوانی رضوی یکی از این برنامه ها است.
وی افزود: ۶ هزار و ۵۹ نفر در بخش کودکان، ۸ هزار و ۱۷۱ نفر در بخش نوجوانان و ۲۱ هزار و ۴۶۹ در بخش جوانان در این دوره حضور داشتند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان به اقدامات انجام شده در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد استانی و شهرستانی، دیدار با امام جمعه، تشکیل ستاد استانی و شهرستانی با کتابداران، چاپ و توزیع ۲۷ هزار برگ نقاشی، ۲۰ هزار برگ مکتوب، ۲۶۶۰ نسخه کتاب، ۴ هزار بروشور و توزیع ۱۵۰۰ بروشور و غیره بخشی از برنامه ها و برنامه ریزی های جشنواره بوده است.

شرکت عشایر در مسابقه کتابخوانی رضوی برای اولین بار
وی با بیان اینکه جشنواره رضوی امسال در سه بخش روستایی، عشایری و شهری برگزار شده بود، عنوان کرد: امسال برای نخستین بار از عشایر در این مسابقات دعوت به عمل آمد.
زارعی افزود: این مسابقه کتابخوانی در بخش کودکان در دو عنوان کتاب «مهمان خراسان» و «مژده گل»، نوجوانان در دو عنوان «مسافر هشتم» و «کاش تو را می‌دیدم» و در بخش جوانان نیز سه عنوان کتاب «ماه هشتم»، «مهر ولایت در آسمان ایران» و «به سپیدی یک رویا» برگزار شد.
وی با بیان اینکه منبع کتاب‌ها هم به صورت الکترونیکی و چاپی بودند، تأکید کرد: ۲۷ هزار و ۳۱۰ نفر در بخش مکتوب و ۱۸ هزار، ۳۸۹ نفر در بخش آنلاین و ۱۲۰۰ نفر در پویش مجازی در این دوره حضور داشتند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به رشد بالای حضور در مسابقات اشاره و تأکید کرد: استقبال همدانی‌ها از مسابقات نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم به شاخص‌های استاندارد جهانی نزدیک شویم.
رحمانی معاون علوم پزشکی همدان نیز گفت: با فرهنگ سازی و ترویج کتابخوانی در سنین پایین تر، به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت.
وی بیان کرد: متاسفانه دانشجویان و دانش آموزان ما با روش نحوه زندگی سالم آشنایی ندارند و هر آنچه در فضای مجازی را می‌بینند قبول می‌کنند.
رحمانی تأکید کرد: با افزایش سرانه مطالعه در بین جوانان و دانشجویان می‌توان به بهبود شرایط جامعه کمک کرد.
انتهای پیام

captcha