تجلیل از ۶۰ برگزیده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3743355
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

تجلیل از ۶۰ برگزیده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی - با حضور استاندار خراسان رضوی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های کتاب کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال با محوریت سیره امام رضا (ع) تقدیر به عمل آمد.

مشارکت 160 هزار نفر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف احیای امر اهل بیت(ع)، ترویج زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق سیره و منابع رضوی برپا شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 70 هزار نفر و امسال 160 هزار نفر از خراسان رضوی و 3800 خانواده از استان در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مبارکی است زیرا این جشنواره در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است.
سبزیان افزود: مشارکت 2125 نفر زندانی و همچنین 15 هزار ارتشی نیز گام خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ کتابخوانی است که این اتفاق در سال جاری افتاد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری و همزمان با هفته دولت، 5 پروژه مرتبط با کتابخانه ها نیز در خراسان رضوی افتتاح شد و امروز هم دومین کتابخانه سیار به همت انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد رونمایی می شود که مسیر فعالیت این کتابخانه حاشیه شهر مشهد است.
وی با اشاره به اردوی جهادی طرح دانایی در روستاهای 28 شهرستان استان، گفت: تابستان امسال اتوبوس کتابخوانی در قالب هیات کتاب در روستاها راه اندازی شد و کتابداران در اقدامی جهادی با حضور در روستاها، قصه های رضوی را برای کودکان تعریف کردند و نقاشی هایی با این مضمون توسط کودکان تهیه و جمع آوری شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی عنوان کرد: اتفاق متفاوت جشنواره امسال جمع خوانی کتاب در سربازخانه ارتش منطقه شمال شرق بود که این اقدام برای شرکت سربازان در مسابقه صورت گرفت.
سبزیان افزود: امروز اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در واقع افتتاحیه نهمین جشنواره است که امیدواریم با مشارکت حداکثری شاهد رشد قابل توجهی در زمینه کتابخوانی باشیم.
درپایان مراسم ضمن تجلیل از 60 برگزیده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، دومین کتابخانه سیار خراسان رضوی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و خیران افتتاح شد.

انتهای پیام

captcha