رقابت ۴۵۰ نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور
کد خبر: 3743390
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
به میزبانی زنجان انجام می‌شود؛

رقابت ۴۵۰ نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول امور پشتیبانی سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویان خبر داد و گفت: همچنین نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

رقابت 450 نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشوراحسان حریری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سی‌ و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و نیز نشست تخصصی کارشناسان دینی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پذیرش شرکت‌کنندگان در این مسابقات از 16 شهریورماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: روند اجرای مسابقات در روز 17 شهریورماه ادامه دارد و زمان اختتامیه، اعلام نتایج و اهدای جوایز 18 شهریورماه است.
مسئول امور پشتیبانی سی‌ و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور تعداد شرکت‌کنندگان در بخش دانشجویی را 450 نفر برشمرد و گفت: دانشجویان در سه بخش به رقابت می‌پردازند.
وی یادآور شد: بخش نخست شامل حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات است و بخش دوم به گروه معارف از جمله مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و سایر موارد مربوط است.
حریری با اشاره به اینکه در بخش پژوهش نیز دانشجویان در زمینه تلخیص کتاب و مقاله‌نویسی به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: آثار ادبی شامل شعر، داستان، فیلم‌نامه نویسی و آثار هنری از جمله خوشنویسی، عکاسی، معرق، منبت، طراحی پوستر و نیز فناوری‌های تولید نرم‌افزار و وبلاگ‌نویسی در این دسته جای دارند.
وی ادامه داد: 80 کارشناس دینی از دانشگاه‌های سراسر کشور نیز در یک کارگاه تخصصی یک روزه شرکت می‌کنند که در این کارگاه میزبان دو استاد از قم هستیم و به احتمال زیاد مهدی قره‌شیخلو رئیس دارالقران کشور در آن حضور می‌یابد.
این مسئول به همکاری ارگان‌ها و سازمان‌هایی مانند تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و جهاددانشگاهی برای برگزاری این مسابقات قرآن کشوری اشاره کرد و گفت: با برخی دیگر از دستکاه‌ها نیز در حال رایزنی هستیم.
انتهای پیام
captcha