خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است
کد خبر: 3744621
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است

گروه فرهنگی- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دشمن با تمام وجود در پی دو قطبی کردن ملت است، خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است.

خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران امشب در بیست و هفتمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم با بیان اینکه مجلس شهدا هدفمند است، بیان کرد: مجلس شهدا با مراسم‌های فاتحه معمولی تفاوت دارد. قرآن کریم می‌فرماید «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ ای آدم زادگان، آیا به شما سفارش ننمودم که شیطان را نپرستید، زیرا روشن است که او دشمن بزرگ شماست؟!» (یس/ آیه 60).
وی افزود: آرمان شهیدان بندگی خدا بود، اینکه فرهنگ بندگی را در جامعه زنده کنند، بندگی یعنی اهل نماز، روزه و اهل سیر و سلوک شخصی بودن. این ها جلوه بندگی در زندگی فردی است، و جلوه دیگر بندگی در فضای خانواده است، اینکه انسان خانواده ای را بسازد تا عطر معنویت از آن خانه استشمام شود.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جلوه دیگر بندگی در فضای اجتماعی است ادامه داد: اینکه شخصی در شهر، محله یا روستای خود دست به تغییراتی بزند راه را به افراد نشان دهد.
وی عنوان کرد: یک عادت و بندگی دیگر وجود دارد و آن در عرصه سیاسی اتفاق می‌افتد و آن تشکیل حکومت دینی است، طبق آیه 60 سوره یس که در بالا ذکر شد، تشکیل حکومت به سالم سازی افراد، محیط خانواده و سایر محیط های بزرگ تر کمک اساسی می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آستانه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب هستیم خاطرنشان کرد: طبق گفته امام راحل حفظ نظام از اوجب واجبات است و طبق آیه « وَ لَقَدْ کانُوا عاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لا يُوَلُّونَ الْأَدْبارَ وَ کانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُلاً ( در حالی که ) آنان قبل از این با خدا عهد کرده بودند که پشت به دشمن نکنند و عهد الهی مورد سؤال قرار خواهد گرفت ( و در برابر آن مسئولند » (احزاب/ آیه 15) قول داده ایم تا از نظام اسلامی دفاع کنیم، این انقلاب امانت شهیدان است.
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولین نسبت به مردم را در خطبه های نماز جمعه در هفته دولت بیان نمودم یادآور شد: حال این مسئله را مطرح می‌کنم که سهم مردم و وظیفه آنها در این انقلاب چیست؟

ولایتمداری، تواصی به صبر و وحدت سه وظیفه مردم در نظام اسلامی
وی پاسخ داد: 3 پیام برای حفظ انقلاب توسط مردم وجود دارد، اولین پیام یا وظیفه ولایتمداری است، که درود خدا بر مردم در این عرصه سنگ تمام گذاشته اند و طبق گفته امام راحل زبان از گفتن لطف مردم در این زمینه قاصر است. خدا هم موهبت داشته تا انقلاب در این 4 دهه علی رغم تلاش‌های بسیار برای نابودی نظام، آسیبی ندیده است.
آیت الله خاتمی با اشاره به قدمت حزب اخوان المسلمین مصر اظهار کرد: آنچه که انقلاب مارا از چنین انقلابی متمایز می‌کند تشکیلات قوی نیست یبلکه وجود ولی فقیه بوده است.
وی با انتقاد به اینکه برخی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را گزینشی عمل می‌کنند تاکید کرد: رهنمودهای ولی فقیه بعنوان یک بسته باید در نظر گرفته نشود نه اینکه تنها مواردی را که می‌پسندیم یا آسان است را عملی کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تلاوت سوره عصر به دومین وظیفه مردم یعنی «تواصی به حق و صبر» اشاره کرد و ابراز کرد: در حلقه آتش در منطقه به لطف خدا امن ترین کشور هستیم، البته مشکلات وجود دارد اما با توجه به آیه «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ و همديگر را به شكيبايى توصيه كرده‏ اند » (عصر/آیه 3) استقلال هزینه می‌خواهد، قسمتی از این هزینه را مردم پرداختند که بسیاری از این هزینه همان خون شهیدان است، اما هزینه ای که این روزها پرداخت می‌شود، فشار اقتصادی است که امروز دشمنان می‌خواهند به وسیله آن به این امر دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: قرآن می‌گوید تحمل کنید صبر و ظفر باهم می‌آید، آنچه که مهم است برنلامه ریزی مسئولان برای عبور از این گردنه است که لازمه آن صبر و تقواست.
آیت الله خاتمی وظیفه سوم مردم را وحدت و انسجام درونی دانست و گفت: طبق آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا لَقيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْکُرُوا اللَّهَ کَثيراً لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که ( در میدان نبرد ) با گروهی رو به رو می شوید ، ثابت قدم باشید! و خدا را فراوان یاد کنید ، تا رستگار شوید!» (انفال/آیه 45) وقتی با دشمن مواجهه می‌شوید کشمکش نداشته باشد.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خوش‌ترین خبر برای بیگانگان تفرقه داخلی است. دشمن با تمام وجود در پی دو قطبی کردن جامعه است که قرآن راه را برای مقابله با تفرقه نشان داده است، که طبق آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُواو همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههای متفرّق نروید،»(آل عمران / آیه 103) چنگ زدن به ریسمان الهی مانع از تفرقه امت اسلام می‌شود، وحدت مجحور می‎خواهد محور شرعی وحدت ولایت فقیه است.
انتهای پیام

captcha