مسئولان نظرات مردم را بشنوند و به آن بها دهند
کد خبر: 3744679
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
حجت‌الاسلام فرزانه:

مسئولان نظرات مردم را بشنوند و به آن بها دهند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت مشهد گفت: راه اصلاح این است که مسئولان در قوای سه‌گانه نظرات مردم را بشنوند، به آن اهمیت و بها دهند.

مسوولان نظرات مردم را بشنوند و به آن بها دهندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های عبادی‌‌سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که به حوادث انقلاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هر حادثه‌ای که دشمن برای ما آفرید یک پیروزی بزرگ پشت آن حادثه خود را نشان داد.

وی ادامه داد: روزی که دشمن حرکت 15خرداد را به خاک‌و‌خون کشید بسیاری از سیاسیون به غم فرو رفتند و داشتند ناامید می‌شدند، اما پیروزی که 15 خرداد برای ما آفرید این بود که نسخه عاشورا برای نهضت ما پیچیده شد، یعنی رهبری نهضت ولی‌فقیه قرار گرفت، مردم سربازان نهضت شدند و  هدف نهضت سرنگونی نظام شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت.

فرزانه تصریح کرد: در حادثه 17 شهریور میدان ژاله نیز حداقل 550 نفر شهید و چندین نفر مجروح شدند. در این حادثه دشمن می‌خواست کاری کند که از فردای آن روز دیگر کسی از خانه بیرون نیاید و همه چیز تمام شود، اما هنگامی که مردم آن‌گونه وارد صحنه شدند و شهید شدند، ناگهان بشارت عجیب پیروزی خون بر شمشیر رسید و این پیروزی خون بر شمشیر نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب پیروز شد و دشمن به این فکر افتاد که یک جنگ تمام عیار به وسیله یک دیوانه علیه ما راه بیاندازد و او گفته بود در یک تا دو هفته انقلاب را از بین می‌برم، اما این جنگ 8 سال طول کشید و از جمله ره‌آوردهای این جنگ این بود که دشمن به هیچ چیزی که از جنگ می‌خواست نرسید، هم‌چنین خداوند دَرهای بهشت را به روی ما باز کرد و 300 هزار نفر موفق شدند وارد این دَر شوند. از دیگر ره‌آوردهای جنگ می‌توان به قدکشیدن شجره طیبه سپاه، قدرت اول منطقه شدن ایران اشاره کرد که این‌ها چیزهایی نبود که دشمن می‌خواست.

امام جمعه موقت مشهد افزود: پس از پایان جنگ آمریکا و مغزهای آن یک دهه کامل نشستند، تلاش کردند، پول خرج کرند و نیرو آموزش دادند که فتنه 88 را درست کنند. فتنه 88 را درست کردند، اما در تحقق این فتنه شکست خوردند و ارمغان آن بصیرت فوق‌العاده‌ای بود که مردم ایران پیدا کردند و پس از آن هر حرکتی نظیر آن آغاز شد مردم خیلی زود آن را شناسایی کردند و جلوی آن را گرفتند.

وی با بیان این که «امروز نیز استکبار جهانی دجال خود را در مقابل ما قرار داده است»، عنوان کرد: استکابار جهانی هم‌اکنون در برابر ایران دو کار انجام می‌دهد؛ اول این که فشارهای اقتصادی را زیاد کنند و دوم این که فشارهای تبلیغاتی را افزایش دهند و شرایط را شرایط حساسی کردند، چراکه در مقابل استکبار یک قدرت و نظام اسلامی ایستاده و هرچه استکبار می‌زند چند برابر آن را می‌خورد و در حال رشد است در حالی که او در حال خوردن و صدا کردن است. 

فرزانه با اشاره به این که «هم‌اکنون ما در حال یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و اقتصادی هستیم»، گفت: در این شرایط بعضی از مسئولان کشور همچون تیم اقتصادی قوه مجریه غفلت کردند و در این شرایطی که دشمن به اقتصاد کشور فشار آورده است و به طلا و ارز بیش‌تر از هر زمان دیگری نیاز داریم درهای بانک‌ها را باز کردند و بازار طلا و ارز کشور به این شرایط دچار شد.

وی با تأکید بر این که «این غفلت‌ها زمینه خیانت‌های عجیبی در اقتصاد کشور را فراهم کرد»، ادامه داد: این غفلت باعث شد تا گرانی از بزرگ‌ترین شهر ایران تا کوچک‌ترین روستا گسترش پیدا کند و قیمت‌ها در بقالی‌های سر کوچه دقیقه‌ای شود. همانگونه که پیش از این نیز غفلت‌ها در خصوص موسسات مالی و اعتباری زمینه خیانت‌ها را فراهم کرد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این که «این کار به جنگ دشمن با ما کمک کرد»، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با این فشار اقتصادی به اهدافی از جمله ایجاد اضطراب در میان ملت، یأس و نامیدی، احساس به بن‌بست رسیدن، بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان و بزرگ نشان‌دادن مشکلات اقتصادی برسد. 

وی خاطرنشان کرد: با این وجود در کنار این مسائل و مشکلات افرادی وجود دارند که از شرایط کشور انتقاد می‌کنند و انتقاد چیزی نیست که کسی منکر آن شود. انتقاد اگر دلسوزانه و آگاهانه باشد می‌تواند به رشد حرکت و قوای سه‌گانه کمک کند، اما اگر انتقاد همراه با تخریب و مانع درست کردن و نادیده گرفتن کارهایی که انجام می‌شود، باشد در این شرایط آسیب بزرگی برای کشور دارد.

فرزانه با اشاه به آثار انتقاد غلط، گفت: اولین اثر آن این است که کارهای خوب مسئولان در این انتقادات گم می‌شود و کسی کار مسئولان را نمی‌بیند. اثر دیگر آن این است که بدبینی را نسبت به مسئولان در جامعه گسترش می‌دهد و مردم نسبت به مسئولان و نهادهای انقلابی کشور بدبین می‌شوند.

وی افزود: اولین نیاز امروز کشور این است که مسئولان ما در تمام قوا برای حل مشکل مردم کار جهادی کرده و روز را از شب نشناسند، چراکه ظرفیت حل تمام مشکلات در ایران وجود دارد. دوم این که کاری کنند اتحاد و انسجام کشور صدمه نبیند و مردم دو شقه و چندشقه نشوند و دل‌ها با هم گره بخورد و وصل شود. سومین نیاز امروز کشور این است که با فساد و مفسدان به گونه‌ای برخورد شود که مردم در زندگی خود آن را ببنید و تأثیر این برخورد را حس کنند. 

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که «دوصد گفته چون نیم کردار نیست»، خاطرنشان کرد:  برخی دهان باز می‌کنند و مشکلات را می خواهند به گردن نظارت استصوابی و موشک‌های نقطه‌زن ذوالفقار و نهادهای انقلابی و مقاومت بیاندازند. نه، ریشه اصلی مشکلات جهادی کار نکردن و غفلت‌کردن حزبتان است، نه ذوالفقار نقطه‌زن سپاه، نه مقاومت مردم در برابر زور و قلدری، نه نظریه نظارت استصوابی شورای نگهبان. جهادی کار نکردن ریشه اصلی مشکلات است، نه آنچه شما می‌گویید.

وی تصریح کرد: راه اصلاح این است که مسئولان در قوای سه‌گانه نظرات مردم را بشنوند، به آن اهمیت و بها دهند. همه چیز مردم‌اند، کشور از مردم است و انقلاب و قوای سه‌گانه برای مردم است.

فرزانه با تأکید بر این که «کسی مانع انتقاد نمی‌شود، اما انتقاد آگاهانه و دلسوزانه»، یادآور شد: راه اصلاح در این کشور وجود داشته و بن‌بستی وجود ندارد. استکبار هم خودش را معطل نکند، این مردم، جوانان، زنان و مردان قدرت ایمان و عشق و علاقه‌شان به انقلاب از ایام جنگ نیز قوی‌تر شده و استکبار بداند هر خوابی که دیده نتیجه‌اش جز کابوس برای او چیز دیگری نخواهد بود.

وی با اشاره به این که «یاس و ناامیدی جایی در ملت ایران ندارد و آینده مردم ایران روشن‌ است»، اضافه کرد: مردم نباید از مترسک‌ها و دجال‌ها بترستند بلکه باید از افتراق و تفرقه، حزب‌بازی و اشرافی‌گری و تضعیف ولایت فقیه بترسند. دشمن قابل ترس نیست و هیچ مسئله نگران‌کننده‌ای در ایران وجود ندارد که برطرف نشود، اما شرط آن این است که مسئولان کار کنند و رهنمودهای مقام معظم رهبری را بشنوند.

انتهای پیام

captcha