روش‌های صحیح عزاداری محرم معرفی شود
کد خبر: 3744682
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
آیت‌الله میرعمادی:

روش‌های صحیح عزاداری محرم معرفی شود

گروه اجتماعی ـ خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با بیان این‌که با توجه به تأثیر عزاداری سیدالشهدا، دشمنان به‌دنبال تحریف، خرافه و بدعت در عزاداری هستند، لذا باید مواظبت و مراقبت کرد و روش‌های صحیح عزاداری را معرفی کنیم، اظهارکرد: اجتماع پیرغلامان باعث تکمیل روش‌های عزاداری شده و این اجلاس فرصتی برای معرفی این روش‌ها و آداب و سنت مردم یک منطقه به سایر مناطق است.

ی

 

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌ها نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با اشاره به برپایی شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که طی هفته جاری به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‌آباد با حضور 400 مداح و پیرغلام داخلی و خارجی، گفت: این اجلاس یک حرکت ارزشمند فرهنگی برای انتقال تجربیات تمام مداحان به نسل جوان برای تکمیل عزاداری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مشخص شدن روش‌های صحیح عزاداری بود.

اجتماع پیرغلامان باعث تکمیل روش‌های عزاداری شده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در هر شهر و استانی روش‌هایی برای عزاداری وجود دارد، تأکید کرد: اجتماع پیرغلامان باعث تکمیل روش‌های عزاداری شده و این اجلاس فرصتی برای معرفی این روش‌ها و آداب و سنت مردم یک منطقه به سایر مناطق است.
میرعمادی با بیان این‌که با توجه به تأثیر عزاداری سیدالشهدا، دشمنان به‌دنبال تحریف، خرافه و بدعت در عزاداری هستند، تصریح کرد: باید مواظبت و مراقبت کرد و روش‌های صحیح عزاداری را معرفی کنیم.
وی مناسبت امربه معروف و نهی از منکر در هفته اول ماه محرم را را فرصتی مغتنم برای اصلاح جامعه و جلوگیری از فساد بین(ع) و یاران باوفایش با قیام خود از توحید و نظام توحیدی صیانت کردند. کمااینکه امر به ‌معروف و نهی از منکر منجر به سلامت جامعه می‌شود و هرگاه این فریضه از جامعه رفت فساد در ابعاد مختلف جامعه را فرا می‌گیرد و متاسفانه علی‌رغم این‌که قانون امر به ‌معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد اما برای اجرا ابلاغ نشده است.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور، تصریح کرد: دشمنان نظام سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند که یقیناً این نیت شوم با هوشیاری ملت ایران خنثی خواهد شد.
هفدهم شهریور روز شهدا، 19 شهریور سالروز درگذشت آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران و 20 شهریور سالروز درگذشت آیت‌اللبرشمرد و افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با قیام خود از توحید و نظام توحیدی صیانت کردند.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور، تصریح کرد: دشمنان نظام سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند که یقیناً این نیت شوم با هوشیاری ملت ایران خنثی خواهد شد.

توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیات دولت راهگشا است

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیات دولت راهگشا است و باید مورد عمل قرار گیرد، اظهارکرد: امروز دشمن ضعف ما را در مسائل اقتصادی دیده و با تمام توان جنگ تمام‌عیار اقتصادی به راه انداخته و در کنار آن جنگ روانی نیز به راه می‌اندازد تا به اهدافش که همان هدف یزیدی است، برسد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد که ما تسلیم آن‌ها شویم و مشکلات را در مذاکره با آنان برطرف کنیم و یا این‌که با این فشارها نظام جمهوری اسلامی را به فروپاشی بکشاند اما بدون شک آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی خود را به گور خواهد برد.
وی با بیان این‌که دشمنان نظام سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند که این نیت شوم با هوشیاری ملت ایران خنثی خواهد شد، تاکید کرد: باید از غرب و آمریکا قطع امید کنیم و با دل‌بستن به برجام اروپایی نمی‌توان بر دشمن غلبه پیدا کرد. باید با تکیه بر جوانان اهداف را پیش برد و این‌کار را باید دولت پیش ببرد و هر کاری باید در مسیر قانونی خود انجام شود و تشکیلات موازی با دولت غلط است چراکه.حل مشکلات اقتصادی بر عهده دولت است و باید برای رفع آن تلاش کند.
یادآور می‌شود، هفدهم شهریور روز شهدا، 19 شهریور سالروز درگذشت آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران و 20 شهریور سالروز درگذشت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب ازجمله مناسبت‌های پیش‌رو بود که امام جمعه خرم‌آباد پیرامون آن‌ها صحبت کرد.

انتهای پیام

captcha