هشت نفر از مربیان قرآن کردستان در دوره ارتقای مربیان خانه‌های نور کشور شرکت کردند
کد خبر: 3745061
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

هشت نفر از مربیان قرآن کردستان در دوره ارتقای مربیان خانه‌های نور کشور شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از شرکت هشت مربی قرآنی استان در دوره ارتقای مربیان خانه‌های نور کشور در قم خبر داد.

هشت نفر از مربیان قرآن کردستان در دوره ارتقای مربیان خانه‌های نور کشور شرکت کردند

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دوره‌های ارتقای مربیان خانه‌های نور سراسر کشور با حضور ۴۰۰ مربی قرآن کشور از ١٢ تا ١٦ شهریور جاری در قم برگزار شد.
وی از شرکت هشت مربی قرآنی استان در این دوره‌ها خبر داد و عنوان کرد: این دوره‌ها به صورت جداگانه برای بانوان و آقایان برگزار شد که چهار مربی خواهر استان از ١٢ تا ١٤ شهریور و چهار مربی برادر از ١٤ تا ١٦ شهریور جاری در این دوره شرکت کردند.
وی با بیان اینکه این دوره به صورت فشرده و در ١٢ کلاس برگزار شد، افزود: کلاس‌های آموزشی این دوره با حضور اساتید مختلف از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
گلباغی، ارتقای سطح بینش و دانش مدیران و مربیان این مراکز، تربیت مربیان توانمند در خانه‌های نور و آشنا به معارف قرآن برای آموزش در سطح عمومی جامعه را از اهداف این دوره برشمرد و بیان کرد: امامان جماعت، مدیران و مربیان خانه نور مخاطبان این دوره بودند.
وی سهمیه هر استان در دوره را حدود ۳۰ درصد از مراکز مجری طرح خانه‌های نور اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان در دوره با مباحثی همچون آشنایی با روش فهم و برداشت از قرآن کریم، آشنایی با روش مطالعه و تحقیق در قرآن کریم و منبع شناسی، آشنایی با روش ترجمه قرآن، آشنایی با روش تحلیل واژگان و ترجمه قرآن، آشنایی با روش تدریس و درسنامه فهم زبان قرآن آشنا شدند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان، با اشاره به مرحله دوم این دوره اعلام کرد: مرحله دوم این دوره آموزشی به صورت غیر حضوری با ارائه محتوای آموزشی در خصوص «خداشناسی در قرآن کریم»، «فرجام شناسی در قرآن کریم و انسان شناسی در قرآن کریم»، «عدالت، حکومت داری و بیت المال در قرآن کریم»، «جهان شناسی در قرآن کریم»، «جامعه شناسی در قرآن کریم»، «سبک زندگی عمومی در قرآن کریم»، «تحلیل و بررسی جامع نظام موضوعی قرآن»، «تاریخ و علوم در قرآن کریم»، «آشنایی با تفسیر و مفسران قرآن»، «بررسی شبهات قرآن کریم همراه با پاسخ آن‌ها» و «روش شناسی حفظ و ترجمه قرآن» است.
وی عنوان کرد: خانه‌های نور با هدف توجه به قرآن و عترت در کانون‌های مساجد راه‌اندازی شدند تا فرهنگ متعالی و غنی قرآنی و سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) را به صورت تخصصی و موضوعی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسط و گسترش دهند.
گلباغی یادآور شد: طراحی برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های مختلف نسل امروز با بهره‌گیری از ابزار‌های هنری و تکنولوژی روز در جهت تبیین فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) و نهادینه شدن آن در سبک زندگی مخاطبان جزو رویکرد‌های خانه‌های نور است.
انتهای پیام

captcha