هیئت‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خودداری کنند
کد خبر: 3745223
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

هیئت‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خودداری کنند

گروه اجتماعی ـ معاون اجتماعی پلیس گیلان از آمادگی این نهاد برای تأمین امنیت مراسم‌ ماه محرم خبر داد و گفت: هیئت‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خیابان‌ها و راه‌های مواصلاتی خودداری و با مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای تسهیل درآمد و شد همکاری کنند.

هیات‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خوددداری کنند

‌محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش اظهار کرد: پلیس برای تأمین امنیت مراسم‌ ماه محرم آمادگی کامل را دارد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه تولید امنیت یک موضوع جمعی است؛ از متولیان هیئات‌، مساجد، تکایا و برگزارکنندگان مراسم‌‌ سوگوای امام حسین(ع) خواست با پلیس در برقراری نظام، مدیریت مراسم و حضور دسته‌های عزاداری در سطح معابر همکاری کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه پلیس همراه و هم‌گام با دیگر آحاد مردم استان در این عزاداری‌ها حضور گسترده خواهد داشت، گفت: ماموران انتظامی در عمل اثبات کرده‌اند با تاسی از سرور سالار شهیدان هر لحظه آماده برای مقابله با ظلم و دفاع از حق مظلومان آماده شهادت هستند.

وی ضمن هشدار در برپایی بدون مجوز ایستگاه‌های صلواتی در سطح معابر استان گفت: همه کسانی که در راستای خدمت به عزاداران حسینی متقاضی برپایی ایستگاه صلواتی در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی هستند باید از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز لازم را کسب کنند.

‌جعفری خیرخواه با توصیه به رعایت بهداشت در مراکز طبخ و چرخه بهداشتی نذورات، افزود: رعایت نکات بهداشتی در طبخ، استفاده از ظروف بهداشتی، شرایط نگهداری و همچنین توزیع نذورات در میان شهروندان، برای جلوگیری از مسمومیت غذایی بسیار ضروری است و مردم باید به تهیه نذورات از اماکن قابل اطمینان و بهداشتی توجه ویژه داشته کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از آمادگی پلیس برای مدیریت و کنترل معابر و راه‌های مواصلاتی استان در ایام عزاداری خبرداد و خاطرنشان کرد: هیات‌های عزاداری از ایجاد ترافیک و انسداد معابر خیابان‌ها و راه‌های مواصلاتی خودداری و با ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای تسهیل در آمد و شد همکاری کنند.

وی با اشاره به برخی آیات و روایات اسلامی در مورد رعایت فرهنگ عفاف و حجاب ‌میان زنان و مردان گفت: داشتن حجاب و پوشش مناسب، پرهیز از مدگرایی و آرایش نامتعارف در معابر عمومی و خودداری از انجام هرگونه رفتار و گفتار مغایر با تعالیم اسلامی، موجب ایجاد فضای اجتماعی مناسب در جامعه و ارتقا احساس امنیت روانی شهروندان خواهد شد لذا نیروی انتظامی با توجه به حرمت ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین(ع)، با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف عفت عمومی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha