منبرهای محرم امیدآفرین و بشارت‌دهنده باشد
کد خبر: 3745556
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
آیت‌الله میرعمادی:

منبرهای محرم امیدآفرین و بشارت‌دهنده باشد

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر تقدم بشارت بر انذار در سخنرانی‌های محرم، اظهارکرد: منبرهای محرم بشارت دهنده و امیدآفرین باشد.

تقدم بشارت بر انذار در سخنرانی‌های محرم/ منبرها امیدآفرین و بشارتدهنده باشد

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز دوشنبه، ۱۹ شهریور در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» ویژه روحانیون و طلاب شهرستان خرم‌آباد، اظهارکرد: محفوظ ماندن از شر شیطان، قوت بر نفس اماره و نزدیک شدن به خداوند از دعاها و درخواست‌های پیامبر اکرم(ص) از خداوند متعال است.
وی با اشاره به این‌که هیچ عملی مانند تبلیغ دین به خدا نزدیک نمی‌کند تبلیغ را اعظم طاعات و عبادات برشمرد و گفت: در کتاب مجمع‌البیان آمده است که تبلیغ دین خدا از مهم‌ترین عواملی است که ما را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که خداوند متعال مسئولیت تبلیغ را به پیامبران و انسان‌های معصوم داد، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین مروج دین بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با طرح این سؤال که در محرم چه چیزی باید بگوییم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن جواب این سؤال را به‌صورت استفهام انکاری داده است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد عمل صالح و زبان دو راه دعوت به سوی خدا برشمرد و با با تاکید موضوع‌شناسی در ایام محرم، اظهارکرد: اگر با شناخت موضوع مطالب تهیه و در منبر بیان شود تاثیرگذار است.
این مفسر قرآن‌کریم عاشورا را محور مقاومت، ارزش‌ها دانست و گفت: شاخص‌های عبادی در نهضت عاشورا شاخص‌های اقتصادی سیاسی در نهضت عاشورا از موضوعاتی است که می‌تواند در ایام محرم مورد بحث قرار گیرد.
وی با اشاره به این‌که منبر باید پیام داشته باشد و آن چیزی که بیان می‌شود باید به درد مردم بخورد، تصریح کرد: منبر آن است که انسان سخن خوب بگوید و خوب سخن بگوید این در حالی‌است که گاهی منبرها به‌گونه‌ای است که مردم متوجه نمی‌شوند.

منبر سیاست‌زده و جناحی نمی‌خواهیم
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر توجه به هجمه دشمن، خاطرنشان کرد: منبرهای محرم بشارت‌دهنده و امیدآفرین باشد و نباید مردم را ناامید نکند البته این بدین معنا نیست که به مشکلات اشاره نشود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تقدم بشارت بر انذار در سخنرانی‌های محرم اشاره و با تاکید بر حفط وزانت منبر، تصریح کرد: مزاح و شوخی و ارتباط سالم خوب است اما در انتخاب کلمات و جملات در سخنرانی‌ها دقت شود و تقدس منبرها حفظ شود.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر بیان مسائل معنوی در منبرها، اظهارکرد: دو جریان امروز تلاش می‌کنند تا تاثیر نهضت عاشورا کم شود و این دو جریان ریشه در دشمنان دارد.
این مفسر قرآن‌کریم ادامه داد: وهابیت در صدد است تا آن‌چه امام حسین(ع) بود را یک چیز و آن‌چه روحانیون بیان می‌کنند را چیز دیگری جلوه دهد این در حالی‌است که آن‌چه در زمان غیبت کبری نهضت عاشورا را زنده نگه داشت علما بودند چراکه پرچم عاشورا در دست روحانیت بوده است.

پرهیز از جناح‌بندی‌‌های سیاسی در منبرهای محرم
وی با اشاره به این‌که جریان دیگری که امروز مطرح است این است که باید منبر و هیئت و مداح غیرسیاسی باشد، خاطرنشان کرد: منبر سیاست‌زده و جناحی نمی‌خواهیم اما در منبر باید بصیرت‌افزایی و روشنگری کرد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که روحانیون نباید جناحی باشند چراکه روحانیت مستقل و نشان‌دهنده صراط مستقیم است، ادامه داد: روحانیت باید از دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمنان را بیان کند.

انتهای پیام

captcha