خدمت‌رسانی به مردم یکی از مهم‌ترین اخلاق اسلامی است
کد خبر: 3745600
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

خدمت‌رسانی به مردم یکی از مهم‌ترین اخلاق اسلامی است

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان یکی از نقاط قوت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: خدمت‌رسانی به مردم یکی از مهم‌ترین اخلاق اسلامی است.

خدمت‌رسانی به مردم یکی از مهم‌ترین اخلاق اسلامی است

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‎وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید.
وی افزود: یکی از شاخه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها بوده که یکی از راه‌های آن خدمت به خلق و اهتمام به این امر است.
حجت‌الاسلام عظیمی بیان کرد: اهتمام به جمعی‌ بودن و اجتماعی ‌بودن و همکاری در فرهنگ اسلامی به کرات مورد توجه واقع شده است و با‌هم‌ بودن و ارتباط روزانه و عبادات دسته‌جمعی در زندگی روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: حال در این ارتباطات روزانه و معایشت‌ها، خداوند منّان اسبابی را در جامعه قرار داده است که انسان‌ها عامل آن برای همدیگر هستند تا امور و مشاکل یکدیگر را حل کنند و مایه‌ خیر برای هم به‌سبب این دستگیری‌ها شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان عنوان کرد: کمک و یاری‌رساندن به هم، سبب خیر و رفع مشکلات و آسان‌تر شدن مسیرهایی که در زندگی پرتلاطم برای هر فردی بسته به مقاطع رخ می‌دهد و نسبت به هر شرایط برای افراد متفاوت است و چه زیبا اسلام ترغیب می‌کند مؤمنان را برای گشایش گره‌های همدیگر، شاید فردی نیاز مادی یا نیاز به راهنمایی و حمایت‌های معنوی، داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: تعاملات و ارتباطات اجتماعی هم زندگی ما و هم اسباب خیر بودنش، هر دو امتحان الهی هستند و باید مراقب باشیم در این آزمون و در ادامه‌ی مسیر سربلند بیرون آییم تا سرافکنده نشویم.
انتهای پیام

captcha