آغاز کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی
کد خبر: 3745986
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

آغاز کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی

گروه اجتماعی - مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: طبق تقویم رسمی، کوچ عشایر به مناطق قشلاقی از امروز در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، ایسنا نوشت، یحیی حسین‌پور با اشاره به جمعیت 126 هزار و 39 نفری عشایر استان و یک میلیون و 60 هزار راس دام، اظهار کرد: طبق تقویم رسمی، کوچ عشایر از امروز 20 شهریور ماه آغاز شده است که 90 هزار نفر از عشایر برون کوچ و مابقی درون کوچ بوده و در مناطق لردگان، کوهرنگ و بخشی در اردل مستقر هستند.
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های پاییزه امسال زودتر از موعد آغاز خواهد شد و عشایر باید هر چه سریع‌تر به مناطق قشلاقی کوچ کنند.
حسین‌پور گفت: در زمان کوچ، نیروی انتظامی، اکیپ‌های هلال احمر و پلیس راهور در جاده‌های منتهی به خوزستان مستقر هستند و به آن‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه امکان دارد عشایر کوچنده در خوزستان با کم‌آبی مواجه شوند، خاطرنشان کرد: تمامی تدابیر لازم برای جبران کمبودها در آن محل اندیشیده شده است، به طوری که اکنون قبل از رسیدن عشایر به منطقه قشلاقی، ارزاق از جمله آرد یارانه‌ای به اندازه کافی در فروشگاه‌ها و عاملیت فروش موجود است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

انتهای پیام

captcha