اکران «آخرین ماهی» در همدان
کد خبر: 3746118
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

اکران «آخرین ماهی» در همدان

گروه فرهنگی- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری همدان گفت: انیمیشن «آخرین ماهی» به مناسبت روز ملی سینما در محل حوزه هنری همدان برای علاقمندان اکران می شود.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از داوود عبدالمالکی سئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری همدان اظهار کرد: آخرین ماهی یک انیمیشن است که به سفارش حوزه هنری همدان و به کارگردانی سید محمود صائمین تولید شده است.
وی افزود: این فیلم به چالش های زیست محیطی پرداخته و داستان ماهیگیری را روایت می کند که هربار در هنگام صید، دریاچه ناپدید شده و تبدیل به کویر می شود.
عبدالمالکی خاطرنشان کرد: صائمین از انیماتورهای برجسته کشور است که با هنرمندی توانسته صحنه های به گل نشستن قایق و تقلای ماهی گیر برای نجات ماهی را به نمایش درآورد و این پیام که «هرچقدر از محیط زیست کاسته و به آن ضربه بزنیم بازتابش به خود ما برمی گردد و در اصل خودمان را تخریب کرده ایم» را رسا و شیوا به بیننده می رساند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری همدان گفت: مخاطبان این فیلم هفت دقیقه‌ای نوجوانان و بزرگسالان هستند.
وی با بیان اینکه آثار صائمین از جهت داستان، اندازه و موضوع متنوع است و در جشنواره های داخلی و خارجی نیز حضور پررنگ دارد، یادآورشد: کسب 10 تندیس طلا توسط «کیکاووس»، «زال و سیمرغ»، «نگهبان چشمه» از جشنواره های مختلف و چندین دیپلم افتخار و جایزه گواه بر این ادعا است و نشان از فعالیت حرفه ای 15 ساله این کارگردان در زمینه تولید انیمیشن دارد.
«آخرین ماهی» پس از نمایش با حضور کارشناسان، تماشاگران و کارگردان این اثرهنری مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
21 شهریور روز سینما است.
انتهای پیام

captcha