جهاددانشگاهی طرح نوین مشاغل خانگی را به خوبی اجرا کرده است
کد خبر: 3746629
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

جهاددانشگاهی طرح نوین مشاغل خانگی را به خوبی اجرا کرده است

گروه اجتماعی- معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی صنعتگر است، گفت: طرح نوین مشاغل خانگی یک راه خوب برای اشتغالزایی بوده که جهاددانشگاهی به خوبی آن را جلو برده است.

جهاددانشگاهی طرح نوین مشاغل خانگی را به خوبی اجرا کرده است

به گزارش ایکنا از کردستان، نادر اردلان، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان شامگاه گذشته، 21 شهریورماه در نشست تخصصی با پشتیبانان صنایع دستی طرح توسعه مشاغل خانگی که در سالن کنفرانس جهاددانشگاهی برگزار شد، به اهمیت راه‌اندازی خانه صنعت اشاره و اظهار کرد: استان کردستان پایگاهی از صنعتگران و هنرمندان برتر کشور است و این مهم میطلبد که یک خانه صنعت در این دیار راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی صنعتگر است، افزود: طرح نوین مشاغل خانگی یک راه خوب برای اشتغال زایی است که جهاددانشگاهی به خوبی آن را جلو برده است.
معاون اشتغال اداره کار استان کردستان اعلام کرد: امروزه پرداخت تسهیلات به یک صنعتگر چاره‌ساز نیست بلکه باید بتوانیم بازار فروش را برای آن ایجاد کرد.
اردلان با بیان اینکه شرکت‌های خرید و فروش اینترنتی می‌‌توانند راه فروش را برای صنعتگران کردستانی باز کند، بیان کرد: شرکت‌های اینترنتی که برند ملی هستند، همچون «رابین» می‌توانند بلندگوی برای تبلیغات و فروش محصول هنرمندان کردستان باشد.
وی با تاکید بر این مهم که هنر کردستان در تمام کشور بکر است، ذکر کرد: هنرمندان استان کردستان با جان و دل کالای خود را تولید می کنند و بر همین اساس باید با یک دید ویژه به آن نگریست.
معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه پشتیبانان را حمایت خواهیم کرد، بیان کرد: بنده معتقد هستم که تسهیلات به پشتیبانان تعلق گیرد چون این افراد هستند تمام مواد اولیه را تهیه و محصولات تولید شده را در بازار به فروش می رسانند.
در ادامه این نشست نیز شریعتی، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان کردستان گفت: صنایع دستی در این دیار مشکلات زیادی دارد که اساسی ترین آن یک مرکز فروش رسمی است.
این صنعتگر جوان با بیان این مهم ده ها هزار نفر صنعتگر در استان کردستان بدون کارت صنعتگری فعالیت می‌کنند، افزود: صنعتگران مشکل بیمه دارند و این مشکل باید حل شود تا زحمات این افراد از دست نرود.
وی با اشاره به اینکه صنعتگران از بازارچه فروش محروم هستند، یادآور شد: در استان کردستان صنعتگران زیادی در حال فعالیت هستند که متأسفانه به دلیل نبود یک بازارچه فروش مناسب این صنایع در خفا باقی می‌مانند.
انتهای پیام

captcha