کلنگ فاز اول ساخت بیمارستان 60 تخت خوابی خوشاب زده شد
کد خبر: 3746761
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
با حضور قائم مقام وزیر بهداشت؛

کلنگ فاز اول ساخت بیمارستان 60 تخت خوابی خوشاب زده شد

گروه شهرستان‌ها - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به شهرستان خوشاب، کلنگ فاز اول ساخت بیمارستان 60 تخت خوابی را در این شهرستان به زمین زد.

کلنگ زنی فاز اول ساخت بیمارستان 60 تختخوابی در خوشاب

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی دکتر ایرج حریرچی امروز در حاشیه کلنگ زنی فاز اول ساخت بیمارستان 60 تخت خوابی شهرستان خوشاب در سلطان‌آباد به خبرنگار ایکنا گفت: ساخت این بیمارستان در برنامه جامع افق 1404 دیده شده و دارای فازهای مختلفی است که به مرور تکمیل خواهد شد. در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت وجود دارد که با استاندارد جهانی فاصله قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای سال 1404 نقشه جامع درمانی در کشور تهیه شده، افزود: در این برنامه مناطق مختلف کشور به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده‌ و مناطق محروم سطح بندی شده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان 60 تخت خوابی خوشاب نیز در قالب این طرح قرار گرفته، اظهار کرد: در فاز اول ساخت این بیمارستان، هزار متر به مجموعه درمان بستر شهرستان خوشاب اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه بهداشت در کشور تصریح کرد: طی 5 سال گذشته 2000 خانه بهداشت در کشور افتتاح شده و تقریبا تمام نقاطی که باید خانه بهداشت ساخته می‌شد، تکمیل شده است. همچنین حدود 270 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در این مدت افتتاح شده و پوشش پزشکان از 4500 نفر به 6600 پزشک رسیده است.

وی اضافه کرد: در این برنامه با تقسیم بندی فواصل انجام شده، سعی شده است هر روستایی با فاصله مناسبی به مراکز تخصصی و درمانی مناسبی دسترسی داشته باشد.

همچنین در این مراسم دکتر علیرضا مسلم، رئیس شبکه بهداشت و درمان سبزوار، با اشاره به اینکه شبکه درمان بستر شهرستان خوشاب در حال حاضر داری 10 تخت است، عنوان کرد: ارایه خدمات اولیه نظیر تزریقات و پانسمان، آزمایشگاه، خدمات پزشک عمومی در این شبکه انجام می‌شود و در بعضی از روزهای هفته برخی از پزشکان متخصص در این مجموعه خدمات رسانی می‌کنند. با ساخت کامل این بیمارستان 5000 متر مربع به فضای درمانی و بیمارستانی شهرستان خوشاب اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha