بدبینی و مبالغه در بیان مشکلات، آفت جامعه است
کد خبر: 3746792
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

بدبینی و مبالغه در بیان مشکلات، آفت جامعه است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان ضمن تأکید به پرهیز از مبالغه در بیان مشکلات گفت: نباید اجازه داده شود که بیماری بدبینی در مردم ایجاد شود.

بدبینی و مبالغه در بیان مشکلات، آفت جامعه استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه 27 شهریورماه مصادف با سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) و روز شعر و ادب است، گفت: حکمت، اخلاق، ادب با بیان شیوای این شاعر نقش اثرگذاری در ادبیات فارسی داشت.
وی با اشاره به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در بین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه مجلس خبرگان نقشه راه را ترسیم کردند و رعایت این نکات به واسطه اینکه ولی‌فقیه بر تمام جامعه امامت دارد، بر همه مسلمین واجب است و باید به همه این دستورات توجه شود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر نخواهد بود به فعالیت‌های خود ادامه دهد، تصریح کرد: اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی، قضایی و نیروهای مسلح باید بیش از پیش تقویت شود.
وی با بیان اینکه هر دولتی ممکن است اقدامات مثبت یا منفی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که کارها و اقدامات خوبی نیز در سطح کشور انجام می‌شود و ناامید نباشند؛ مشکلات در جامعه وجود دارد ولی نباید در بیان آن‌ها مبالغه شود.
خاتمی با اشاره به اینکه نباید افکار عمومی خدشه‌دار و همه چیز منفی نشان داده شود، گفت: نباید اجازه داده شود که بیماری بدبینی در مردم ایجاد شود.
وی با اشاره به اجلاس اخیر ایران، روسیه و ترکیه گفت: این اجلاس در جهت ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه برگزار شد تا راهکارهایی در این راستا ارائه شود.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: آمریکا همواره سعی داشته است تا با ایجاد مشکلات در خاورمیانه در جهت ایمن نگاه داشتن غده سرطانی اسرائیل حرکت کند اما باید به یاد داشته باشد که جبهه مقاومت همواره آماده مقابله با این توطئه‌ها و افکار شوم است.
انتهای پیام
captcha