فعالیت ۸۰ مبلغ در مساجد و بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3746826
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

فعالیت ۸۰ مبلغ در مساجد و بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در دهه اول ماه محرم، ۸۰ مبلغ دینی در قالب طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 80 مبلغ در مساجد و بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در دهه اول ماه محرم، 80 مبلغ دینی در قالب طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه مبلغان از حوزه علمیه قم به استان اعزام شده‌اند، ادامه داد: پوشش برنامه‌های دهه اول محرم، حضور در خیمه‌های معرفت و سخنرانی در خصوص ابعاد قیام عاشورا و نیز ترویج فرهنگ وقف، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله وظایف مبلغان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: یکی از مهمترین وظایف اوقاف با شروع ماه محرم و صفر، اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است و بیشتر نیات موقوفات استان به عزاداری و اطعام عزاداران حسینی اختصاص یافته، فلذا در این ایام اوقاف به عنوان متولی موقوفات، وظیفه خود می‌داند که بر اجرای امینانه نیات واقفین نظارت دقیق داشته باشد.
مؤمنی‌مقدم بیان کرد: تجمع لبیک یا حسین، مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، همایش رهروان زینبی(س) از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

انتهای پیام

captcha