ویژه‌برنامه «احلی من العسل» در ۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3747058
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
فردا؛

ویژه‌برنامه «احلی من العسل» در ۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ. مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم عزاداری حسینی ویژه نوجوانان با عنوان «احلی من العسل» در ۶۰ بقعه متبرکه گیلان خبر داد.

ویژه برنامه «احلی من العسل» در 60 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 510 بقعه متبرکه استان گیلان، اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه، جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان از 20 شهریورماه در بقاع متبرکه آغاز شده و تا 17 آبان ادامه می‌یابد.

وی افزود: برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین(‌ع)»، برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در 50 بقعه متبرکه شاخص استان، اقامه نماز ظهر عاشورا، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی از برنامه‌های محوری طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: برگزاری مراسم رهروان زینبی در ۱۲ محرم، عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت را از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی، تجمع لبیک یا رسول الله و مراسم «احلی من العسل» از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی در گیلان می‌باشد.

حجت‌‌الاسلام علیزاده عنوان کرد: مراسم عزاداری حسینی ویژه نوجوانان با عنوان "احلی من العسل" با همکاری آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فردا، 25 شهریور ماه و مصادف با ششم محرم در 60 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام، تصریح کرد: گیلان 281 موقوفه با نیت روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

انتهای پیام

captcha