اجرای طرح قرآنی طوبی برای ۴۰۰ قرآن‌آموز
کد خبر: 3747604
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
خاوری خبر داد:

اجرای طرح قرآنی طوبی برای ۴۰۰ قرآن‌آموز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول طرح قرآنی طوبی از اجرای این طرح از اول مهرماه در سه مرکز و با حضور ۴۰۰ قرآن‌آموز خبر داد.

اجرای طرح قرآنی طوبی برای 400 قرآن‌آموز

مجید خاوری‌مقدم، مسئول طرح طوبی و کارشناس قرائت اداره اوقاف استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: طرح آموزش قرائت ویژه نخبگان نوجوان با عنوان طرح طوبی به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان قم از مهرماه سال 96 شروع به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 300 نفر از دانش‌آموزان در این طرح شرکت کردند و از بین آن‌ها 50 نفر گزینش شدند و تحت آموزش قرار گرفتند، تصریح کرد: دوره طرح طوبی، شش ماهه است و روزهای پنجشنبه و به مدت چهار تا پنج ساعت آموزش تخصصی برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود و در زمینه‌های صوت و لحن، تقلید، تجوید و آموزش مفاهیم قرآن فعالیت دارند و در پایان هر دوره آزمونی نیز برگزار می‌شود و بعد از موفقیت در آزمون ترم دوم، مدرک به آنان اعطا می‌شود.
مسئول طرح طوبی با بیان اینکه بعد از شش ماه برخی از دانش‌آموزان موفق شدند در مسابقات اسرا و مسابقات رادیویی آیه و مسابقات دانش‌آموزی رتبه و مقام کسب کنند، ادامه داد: سه نفر از دانش‌آموزان جهت تلاوت به نماز جعمه قم اعزام شد و دو نفر از دانش‌آموزان نیز در برنامه ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه پراختند.
وی افزود: به منظور گسترش این طرح قرار است که از اول مهر در سه مرکز آموزشی در مناطق پردیسان و ناحیه یک وچهار استان این طرح با جمعیت حدود 300 الی 400 نفر اجرا شود.
خاوری‌مقدم در مورد تفاوت طرح طوبی با سایر طرح‌های قرآنی گفت: از تفاوت‌های این طرح جدایی کلاس صوت و لحن با کلاس تقلید بوده است زیرا تاکنون در طرح‌های دیگر این موضوع اتفاق نیفتاده است که در کلاس صوت و لحن، مهارت‌های صداسازی و تمرینات گرم کردن صدا و نفس‌گیری توسط اساتید آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه مفاهیم نیز در این طرح، آموزش داده می شود عنوان کرد: هم‌چنین قصد داریم که برای دانش‌آموزانی که سال اول را سپری می‌کنند در سال دوم کلاس مکالمه عربی برگزار کنیم تا برای قرائت در سطح بین‌المللی آمادگی لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: مهم ترین تفاوت این طرح آموزش چهره به چهره است که در آن دانش آموزان حدود 30 دقیقه در هفته با اساتید خود دیدار چهره به چهره دارند و نقاط ضعف و قوت خود را بررسی می کنند و علاوه بر این مسئول فرهنگی طرح وضعیت تکالیف و پیشرفت دانش آموزان را بررسی می کند.
مسئول طرح طوبی و کارشناس قرائت اداره اوقاف استان قم در مورد برنامه های آینده این طرح گفت: قصد داریم برای ترم بهمن طرح را برای حدود 100الی 200 دختر نوجوان اجرا کنیم.
خاوری مقدم در پایان از حمایت‌های اداره قرآنی اوقاف استان قم و ادار‌ه‌کل آموزش و پرورش قدردانی کرد و ادامه داد: قصد داریم این طرح را به یک الگوی همکاری بین هر دو اداره تبدیل کنیم تا در سراسر کشور اجرا شود.

انتهای پیام

 

captcha