اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه همدان
کد خبر: 3747718
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه همدان

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه استان در رده سنی ۷ الی ۱۷ سال برگزار شد.

طرح نشاط معنوی در 34 بقعه متبرکه همدان برگزار شد

امیر مهدوی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، افزود: هدف کلی از اجرای طرح نشاط معنوی آشنایی کودکان در سنین پایین با قرآن و احکام و آشنایی با فضای امامزاده‌هاست.
وی عنوان کرد: مضامین کلاس‌ها در رابطه با احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن بوده و اغلب یکبار در هفته کلاسی تحت عنوان «زندگی به رنگ خدا» برای والدین توسط مبلغان اعزامی که در قم آموزش دیده بودند، با رویکرد تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی و تهاجمات فرهنگی که در این زمینه وجود دارد، برگزار می‌شد.
مهدوی با اشاره به مربیان این طرح ادامه داد: مجموع مبلغان بومی و اعزامی در طرح نشاط معنوی 65 نفر بود که 4 نفر ار خانم‌های طلبه هم در این طرح حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح که 7 یا 8 سال است که اجرا می‌شود، 1800 نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش یافته و در شهرستان همدان و ملایر استقبال بیشتر بوده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان اضافه کرد: تعداد پسران حاضر در این طرح بیشتر از دختران بوده و امسال برای نخستین‌بار برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده بودند، آموزش احکام، طرز صحیح وضو گرفتن و... برگزار شد.
وی یادآور شد: طرح نشاط معنوی به مدت 7 هفته از 16 تیرماه تا یک شهریور ادامه داشت و بیشتر شرکت‌‌کنندگان در مقطع راهنمایی بودند.
انتهای پیام

captcha