لزوم جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب سیاسی
کد خبر: 3747866
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

لزوم جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب سیاسی

گروه سیاسی - نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای می‌خواهند فضای ملتهب سیاسی ایجاد کنند. وقتی ما انتقاد می‌کنیم به معنای خالی کردن پشت دولت نیست بلکه نهیبی است تا دولتمردان به خود بیایند.

لزوم جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب سیاسی

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، جلسه شورای اداری شهرستان محلات با حضور مسئولین شهرستانی صبح امروز 26 شهریورماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: امام حسین(ع) برای اسلام هزینه کرد؛ آیا ما هم حاضریم برای اسلام هزینه کنیم؟ به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) برخی برای اسلام حتی یک سیلی هم نخوردند.
وی با اشاره به سوره مبارکه توبه افزود: ثعلبه انصاری یکی از یاران پیغمبر بود که از حضرت رسول درخواست کرد تا دعا کند او ثروتمند شود و به نیارمندان کمک کند. وقتی ثروتمند شد زیر حرفش زد و حاضر نشد هزینه مالی کند. برخی مثل حبیب ابن مظاهر برای دین از همه چیز خود هزینه می‌کنند اما امثال عبدالله حُر جوفی فقط از مال خود هزینه کردند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس لزوم مقابله با اتهامات در فضای مجازی تصریح کرد: مدعی‌العموم بایستی با این افراد برخورد کند. نباید گوشه‌ای بنشینیم و دستمان را روی دست بگذاریم و نگاه کنیم، بایستی با اتهام‌زنی‌ها قانونی مقابله کرد.
وی با اشاره به قانون شفافیت آراء نمایندگان ادامه داد: بایستی همه چیز شفاف باشد. حق مردم است که این مسائل را بدانند. بایستی دخل و خرج‌ها به صورت شفاف و کامل مشخص شودFATF شبهاتی دارد؛ یکی از شبهات تعریف آن‌ها از تروریست است. آن‌ها حزب الله و نهضت‌های آزادی‌بخش را تروریست می‌دانند. کنوانسیون وین می‌گوید که ما نمی‌توانیم تعریف جدایی از تروریست داشته باشیم و اگر کشوری معترض شود تعریف، غلط است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با تصویب FATF تمامی اطلاعات مالی ما در اختیار آنان قرار می‌گیرد. برخی بانک‌ها از ترس تحریم با برخی مراکز نظامی قطع رابطه کرده‌اند. عده‌ای می‌خواهند فضای ملتهب سیاسی ایجاد کنند. وقتی ما انتقاد می‌کنیم به معنای خالی کردن پشت دولت نیست بلکه نهیبی است تا دولتمردان به خود بیایند.
وی ادامه داد: از دادگستری و دادستانی می‌خواهم به عنوان مدعی‌العموم در بخش حق معادن وارد شوند. پیگیری کنید تا حق معادن در صندوق معین استان واریز شود. گرد و غبار و آلودگی‌های ناشی از معادن برای روستاهای مجاور مضر است.
حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به بخشودگی مالیاتی تشریح کرد: چرا در استان‌های مجاور مثل زنجان جرائم مالیاتی را کاملا می‌بخشند اما در استان مرکزی هر روز درصد بخشودگی تغییر می‌کند. این‌ها قانون است که توسط مجلس قابل پیگیری نیست. ما در جنگ هستیم، جنگ اقتصادی. در این شرایط بحرانی برخی در فضای مجازی جولان می‌دهند و تخریب می‌کنند.
وی با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه و سنگ در محلات گفت: این طرح در مجلس تصویب شد و اکنون منتظر نظر شورای نگهبان هستیم. هنوز این طرح به قانون تبدیل نشده است. برخی کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند که با تلاش‌های فرماندار محلات و دیگر مسئولین مشکلات این کارخانه‌ها در حال پیگیری است. تصفیه‌خانه محلات و دلیجان به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در دست پیگیری است که جزء یکی از کار‌های بزرگ و ماندگار است.
وی در پایان افزود: دشمن در تلاش است که بین مسئولین اختلاف و دشمنی بیافکند. دشمنی‌های امروز اینترنت‌پایه است. حوزه فناوری، حوزه مهمی است. دشمن دنبال جنگ روانی است و ابزار آن‌ها به خاطر ۲۴ ساعته و رایگان بودن آن، فضای مجازی است.
انتهای پیام

captcha