۵۰ پروژه عمرانی در قالب اردوی جهادی دانشجویی به نتیجه رسید
کد خبر: 3747892
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

۵۰ پروژه عمرانی در قالب اردوی جهادی دانشجویی به نتیجه رسید

گروه سیاست و اقتصاد - مسئول معاونت سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: حدود ۵۰ پروژه عمرانی شامل ساخت و مرمت مسجد و حسنیه، لای‌روبی قنات و آبرسانی و... در تابستان امسال، طی برگزاری اردو‌های جهادی دانشجویی انجام شد.

50 پروژه عمرانی در قالب اردوی جهادی دانشجویی به نتیجه رسیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمود حق‌دوست ظهر امروز، 26 شهریور در نشست خبری تشریح عملکرد دانشجویان جهادگران استان در سالن جلسات بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای حضور دانشجویان در اردوهای جهادی 300 نفر بود اما با مشارکت خوبی که دانشگاه‌ها داشته‌اند، تاکنون 3921 دانشجو به اردوهای جهادی اعزام شده اند که از این تعداد 2072 نفر مرد و 1849 نفر خواهران بوده اند. 
وی ادامه داد: در تابستان امسال 87 گروه به اردوهای جهادی دانشجویی اعزام کرده‌ایم که این گروه‌ها 118 نقطه را تحت پوشش قرار داده‌اند که این مناطق شامل روستا و مناطق حاشیه ای شهر نیز می‌شود. بر این اساس این گروه ها در 15 شهرستان حضور داشتند.
مسئول معاونت سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: اگر بخواهیم تعداد افراد را با تعداد روزی که در اردوهای جهادی فعالیت هایی را انجام داده‌اند، در نظر بگیریم، حدود 23 هزار نفر در روز کار انجام گرفته است. پروژه‌های عمرانی یکی از عرصه‌های مهم اردوهای جهادی است که در این بخش بیشتر آقایان همکاری می‌کردند. : حدود 50 پروژه عمرانی شامل ساخت و مرمت مسجد و حسنیه، لای‌روبی قنات و آبرسانی و... در تابستان، امسال طی برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی انجام شد.
وی تاکید کرد: حداقل 8 خانه محروم توسط همکاران جهادی در حاشیه شهر مشهد و نقاط محروم روستایی احداث شده است. همچنین رنگ‌آمیزی و مرمت مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی ما در این مدت بوده است. در حال حاضر 2 گروه جهادی خواهران و برادران در حاشیه شهر مشهد حضور دارند و به فعالیت‌های خود مشغول هستند.
مسئول معاونت سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از عرصه‌های دیگری که دوستان ما به آن ورود پیدا کردند، بخش بهداشت و درمان بوده که در این بخش 41 روستا تحت پوشش قرار گرفته و بیش از 20 هزار نفر در این روستاها از این خدمات بهره برده اند.
حق‌دوست اضافه کرد: یکی از دیگر از عرصه‌های فعالیت ما حوزه اقتصادی بوده که در این راستا 80 مورد اجرای برنامه‌های اقتصادی در روستاها پیگیری شد که اعم از برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی  و ارائه مشاوره در حوزه کشاورزی و دامداری بوده است.
مسئول معاونت سازندگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین چند برنامه راه‌انداری کارگاه‌های کوچک در روستاها اجرا کردیم که شامل راه‌اندازی کارگاهای صنایع دستی و خیاطی بوده است. برنامه دیگر ما فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی بود که در این برنامه نیز در قالب برگزاری نمایشگاه و سخنرانی به آن پرداخته‌ایم. یکی دیگر از برنامه‌های ما در عرصه فرهنگی و آموزشی بوده که اغلب خواهران دانشجو و طلبه در این بخش فعالیت دارند.

انتهای پیام

captcha