دسته‌روی ۸۳۳ هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3747987
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
در ایام تاسوعا و عاشورا؛

دسته‌روی ۸۳۳ هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ۸۳۳ هیئت مذهبی با حضور ۶۰۰ مداح اهل بیت(ع) در خیابان‌ها و معابر شهر‌ها و روستا‌های سطح استان دسته‌روی می‌کنند.

دسته‌روی 833 هیئت مذهبی در سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: به‌مناسبت گرامیداشت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، 833 هیئت مذهبی در خیابان‌ها و معابر شهرها و روستاهای سطح استان دسته‌روی می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: در بیش از یک‌هزار نقطه در سطح استان، به‌صورت جامع مراسم عزاداری خواهیم داشت و قریب به 600 مداح نیز در این ایام، خدمتگزار فرهنگ عاشورایی خواهند بود.
وی با بیان اینکه ۱۸۱هیئت مذهبی در مرکز استان دسته‌روی می‌کنند، ادامه داد: تجمع محوری هیئات مذهبی زاهدان، روز تاسوعا در محل جبل الشهدا (آستان مقدس شهدای گمنام) واقع در بلوار خرمشهر و روز عاشورا در گلزار شهدا (جنب مسجد حضرت جواد الائمه(ع)) برگزار می‌شود.
بزمانی بیان کرد: با توجه به اهمیت اقامه نماز اول وقت، تأکید شده است که هیئات مذهبی از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، به‌ مدت 30 دقیقه سکوت کرده و عزاداری را متوقف کنند، زیرا امام حسین(ع) حتی زیر تیربار دشمن نیز از نماز اول وقت غافل نشدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: برخی از منازل مسکونی در محل اجتماع عاشوراییان به‌صورت داوطلبی به‌عنوان وضوخانه در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد و امیدواریم عزاداران از نماز ظهر عاشورا که با معنویت خاصی اقامه می‌شود، غفلت نکنند.

انتهای پیام

captcha